Plugje iBook G3 lader echt zo moeilijk?

Ik heb een iBook G3 en het plugje van de lader, wat in de iBook gaat, is slecht. Er zit een draadbreukje vlak na de plug. Meestal werkt het nog wel, maar soms moet je de plug een stukje draaien voordat hij weer contact maakt.

Bij Apple zeggen ze: dat wordt een nieuwe adapter.
Dat vind ik een nogal prijzige oplossing.

Weet iemand of er ergens losse plugjes te krijgen zijn of is er een andere oplossing?

Het schijnt een gewone mono mini-jack plug te zijn. Zoek maar even rond op het net of wellicht dit forum

Het is meer een kruising van een tulpstekker en een oortelefoonplugje.

De plaatselijke electronicawinkel kan wel aan zoiets komen, maar dan alleen als hulpstuk voor een universele adapter en die kan je dus niet zomaar aan een draadje solderen.

Mooiste zou zijn als er iemand was die nog een adapter over heeft van een overleden iBook.

Het is geen gewone mini-jack plug,en naar mijn weten geen plug die je los kunt kopen.(G3/300)

Ik had hetzelfde en heb de plug opengesneden,draadje gestript,vastgesoldeerd,stukje krimpkous erover,kosten 10 eurocent .

Dat is ook een idee, maar niet geheel risicoloos.

de clamshell ibook en de witte 2 usb ibooks hebben ook verschillende pluggen, die van de clamshell is dikker dan de witte. volgende week is in nieuwegein weer de klokhuisdag, daar zullen vast wel oplossingen te vinden zijn.

daan.

Ik wist niet dat er verschil in zat, maar ik heb een witte G3 uit 2001, geen clamshell dus.