PMU reset?

Sinds deze zomer doet mijn batterij vreemd. Wanneer ik mijn batterij helemaal oplaad (volgens de status rechtsbovenin, het groenelampje van mij adapter en de lichtjes op mijn batterij) en ik haal de adapter uit mijn powerbook, geeft hij aan dat ik nog 40 minuten stroom heb. Na een tijdje valt mijn laptop vaak (met nog een minuut of 15 over) uit, zonder aan te geven dat mijn stroom bijna op is.

Voor deze zomer (zegge iets meer dan een maandje geleden) was een volle batterij nog goed voor 3,5 tot 4 uur werk. Iemand een idee waardoor dit komt en of een eventuele reset van de PMU een (risicovrije) oplossing kan bieden?

handig is het vooral om eerst even te vertellen waarmee je werkt... ik neem aan dat je niet de batterij van je afstandsbediening bedoelt... :?

Jup, je hebt gelijk, mijn onderschrift was nog niet helemaal juist.

Het betreft dus een powerbook G4, 12.1 inch, 1.33g

Verder draait daar MacOSX 10.4.7 op

hoe oud is de bat ? Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij is hij gewoon op, leeg, einde verhaal. Resetten heeft geen zin meer. +/- na 2,5 jaar zeer intensief gebruik was 't gedaan.

Nog geen twee jaar. En hoewel het ook bij mij even is opgekomen, vind ik het nog altijd vreemd dat het van de ene dag op de andere ineens slecht was.

Daabij zou ik liever niet direct een nieuwe batterij kopen, maar eerst even kijken of het echt daaraan ligt, vandaar mijn vraag.

gek genoeg heb ik ook een vrij snel verval gehad. Evengoed geen antwoord op je vraag. Ik zal even voor je kijken of ik de reset truuc van machouse amsterdam nog ergens voor je kan vinden.