Pocket Drive 20 GB Opstart problemen

Hallo,

Ik heb problemen om een PocketDrive van Lacie te laten booten op 10.4. Ik heb de drive aan een G5 hangen, via de DVd een systeem geinstalleerd op de externe FW disk … maar opstarten via de drive lukt niet. Permissie fix al gedaan … wil gewoon niet lukken …

Is er soms een probleem om deze drives te laten opstarten met tiger … ??

Hoor graag …

OS X was altijd al nukkig met bepaalde externe firewire drives, 10.4.2 start echter prima vanaf een externe Western Digital schijf hier.

Wat doet je computer; laat deze een vraagteken zien of start ie op vanaf een andere schijf? Is de firewire schijf het enige firewire apparaat aan deze poort? Heb je de schijf ook gewist met de installatie van het nieuwe systeem?

Misschien is de FireWire schijf te traag met opspinnen (hoewel me dat wel héél sterk lijkt), of er zijn wat instellingen verkeerd in de Open Firmware. Je kan altijd proberen om nog een keer de opstartschijf te zetten vanaf de DVD of een ander systeem. Ook kan je de Open Firmware resetten ( http://www.hmug.org/Tips/ResetOF.html ) waarna je de opstartschijf, datum en tijd weer opnieuw moet instellen.