Pocket PC syncen met OSX

Ik heb een Dell Axim PDA die ik graag zou kopen maar eerst eens ging testen. Probleem is dat er software bijzat voor PC. Kan ik deze toestellen wel aansluiten en syncen met OSX ??

Ik vind op de site van dell niets terug van software voor Mac

Er zijn verschillende pakketten om je PocketPC te synchroniseren met je Mac. De belangrijkste zijn Missing Sync en PocketMac. Mij bevalt de eerste het best.

Let wel op dat je met deze pakketten alleen applicaties in .cab formaat kunt installeren op je PocketPC. Soms zit de .cab file bij de installatie en anders kun je altijd de leverancier van de applicatie om de cab file vragen.
Zelf gebruik ik Virtual PC met Windows 2000 om applicaties te installeren op mijn PocketPC.

Ik heb PocketMac geprobeerd en ik vind het een enorm rotpakket. Een knap staaltje slecht ontwikkelwerk (probeer het maar eens te deïnstalleren!).

Onderzoek in de diverse forums en het web leerde mij dat het voor een deel van de gebruikers ineens goed werkt (de “Bij mij werkte het meteen!”-mensen) en bij de andere helft heeft het nooit gewerkt.

En je kan het niet gratis proberen. Dus ik wens je veel succes. Het was voor mij de reden mijn SPV C500 weg te doen.

[url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20268]Download hier direct Missing Sync[/url]

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=676330#676330]hier[/url]

Ook ik was zoek naar software om mijn onlangs aangeschafte MDA compact van T-Mobile te synchroniseren want met iSync werd het niets. Omdat ik dit negative artikel las over Pocketmac heb ik eerst wat andere pogingen ondenomen waaronder synchroniseren via Virtual PC, dit liep echteruit op een teleurstelling want de software liet zich niet volledig installeren. Daarna een test versie van MissingSinc geprobeerd maar ook dat verliep niet zoals ik gehoopt had. Uiteindelijk toch maar pocketMac gekocht, een gratis testversie was niet voorhanden en gelukkig werkte dit programma wel geheel naar wens. Het deïnstalleren is niet echt moeilijk als je zoekt naar "pocketmac" kun je alle onderdelen eenvoudig vinden en een herstel van permissies zorgt voor de rest.

Ik zit met een soortgelijk probleem, bij mij betreft het de TOSHIBA e750. Deze wordt geloof ik nergens ondersteund naar mijn weten. Als er iemand is die mij op een ondersteunend pakket kan attenderen mag dat van harte. Moet namelijk toch altijd mijn mails en agenda op zak hebben.

Cheers! :apple:

Ik maak gebruik van Entourage en ik wil mijn Mai look kunnen syncen. Heb ik het goed dat dat alleen mogelijk is met Pocket Mac Pro?

Ik heb eergisteren Missing Sync aangeschaft, en dit is echt een verademing in vergelijking met Pocket Mac. Alles synchroniseert, dus ook Entourage, en het werkt perfect! Een aanrader...

gebruik zelf pocketmac met m'n qtek s100. alles werkt naar behoren. geen problemen. voorheen gebruikt met een xda en een ipaq 3870. Nooit geen problemen mee. ding synchroniseert itunes / iphoto / entourage / etc etc. super. Ook via blauwtand :)

hoi

Ik ben ook niet erg enthousiast over pocketmac. Ik zou missing sync wel willen proberen maar er is geen demoversie beschikbaar voor een pocketPC van beschikbaar toch? Die link naar downlaod site geeft alleen maar update versies. Weet er iemand een demo-versie voor pocketPC? (of normale versie?). Ik had pocketmac gekocht, en wil dus niet nog een keer voor niks proberen.

Er is een review verschenen van Missing Sync: http://www.pocketinfo.nl/artikel/4267 Een review van PocketMac is in de maak :) Wat ik nu al kan zeggen is dat Missing Sync mij beter beviel dan PocketMac. Maar dat is een persoonlijke mening.

tja

ik zou dus wel eens een demoversie van missing sync willen proberen. Helaas is die er niet voor een pocket pc. Als iemand me daaraan zou kunnen helpen?

Ik heb Missing Sync nooit geprobeerd maar Pocketmac voor windows smartphones is een drama. Heel erg traag, matige sync en niet stabiel. Ik heb betere verhalen gehoord over Missing Sync maar kan je daar helaas niet mee helpen.

[off-topic]
Ik heb nu gewoon een telefoon die niet “smart” is maar wel prima synct met iSync, een K750i
[/off-topic]

:D De afgelopen weken ben ik bezig geweest met zoeken naar een goede manier om mijn MDA-Compact van T-Mobile te synchroniseren met mijn Mac, tot voor kort zonder sluitend resultaat. Ik had wel inmiddels het programma PocketMac aangeschaft waarmee ik relatief eenvoudig mijn agenda en adressen kan synchroniseren maar complete controle had ik nog niet. Ik wilde oorspronkelijk met Virtual PC aan de slag omdat dan alles het meest compatible is maar de installatie van ActiveSync bleek steeds vast te lopen. Na veel nieuwe pogingen heb ik geprobeerd wat er zou gebeuren als ik het vast gelopen programma niet zou afsluiten en met verbluffend resultaat, uiteindelijk bleek de installatie toch volledig te zijn uitgevoerd en heb ik nu alsnog volledige controle. Ik kan nu ook programma's installeren en een backup maken van de inhoud van mijn MDA-Compact zonder afhankelijk te zijn van een Windows computer.

Ik vind beide programma's gewoon ruk omdat ze niet naar behoren functioneren met mijn iPAQ en ook niet fatsoenlijk te verwijderen waren. Misschien ligt het eigenlijk helemaal niet aan de software, want na een paar maandjes tobben heb ik de conclusie moeten trekken dat die hele f**k**g iPAQ een miskoop van het jaar is geweest. Het is en blijft Windows en ik moet het kreng noodgedwongen een aantal malen per dag resetten omdat TomTom vast loopt, mijn Bluetooth of WiFi niet wil starten, geheugen tekort en dat soort geziek (geheugen tekort met 2,5 GB geheugen, yeah right!).

Kortom… even sparen en toch maar voor een Palm gaan, die schijnt beter samen te weken met een Mac en is geen Microsoft. :frowning:

Ik heb een aantal jaren een Palm gehad en ja, die werkt beter samen met de Mac. Maar de problemen die jij schilderd over het geheugen en de vastlopers daar heb ik geen last van. De keuze om voor de MDA te gaan mede ingegeven doordat mijn collega's ook Windows CE draaien wat de uitwisseling van data eenvoudig maakt.

Verder vind ik de vijandigheid op dit forum tegenover producten van Microsoft ronduit zielig. Ik werk in een omgeving waar Mac en Windows probleemloos naast elkaar werken en zie dan ook van beide systemen de voor en nadelen.

Ik ben het geheel met MacX eens dat er hier minder gezeurd moet worden over Microsoft. Office werkt prima samen met de windows versie. Virtual PC doet ook vrij redelijk wat je kan verwachten van een emulator. Windows CE is iets geheel anders dan NT of 9x en het is niet helemaal terecht om te zeggen dat het slecht is omdat het Windows is. Ik heb nu zelf een Pocket PC met Windows Mobile 2003 en dat werkt erg goed, fijner dan m'n oude Palm eigenlijk. Ik heb Missing Sync aangeschaft en ik moet zeggen dat het allemaal goed werkt, ik zal binnenkort een review schrijven aangezien er vrij regelmatig vragen over zijn op het forum.

Maar wat ik eigenlijk graag wilde weten is hoe je ActiveSync goed met VPC hebt laten werken. De eerste keer na installatie werd m’n PPC herkend en werkte het ook maar daarna kreeg ik het steeds niet meer aan de praat. Heel vervelend want ik weet dus dat het wel kan, het lijk er op dat VPC mijn PPC niet ‘ziet’. Ik heb 'm overigens wel ingeschakeld in de VPC voorkeuren. Ik hoop dat iemand mij hier mee uit de brand kan helpen want software voor PPC’s komt overwegend in .exe formaat helaas.

@Kenmasters.

Je ppc dock leeg aan de Mac. vpc opstarten (helemaal). ppc in je dock (aanzetten), et voila…
ActiveSync start op. succes 8)
(B.T.W. als je nog een Pocketmac versie op je Mac hebt staan gaat dit verhaal niet op)

Mocht het niet lukken PM me dan maar even.

Bedankt, dat werkt. Ik startte VPC altijd op met PDA aan en dat werkt dus niet. Als je 'm aanzet als VPC volledig uitgeraasd is werkt het prima. Missing Sync handleiding maakte ook al melding dat ie uit moest staan en dat had ik ook wel al gedaan. Het werkt nu, ook exe installers kunnen nu gebruikt worden :)