podcast uploaden

Ik denk het..... Maar het zou mij niet verbazen als in een toekomstige update hier wat aan gedaan wordt.

[quote:8870fcfb33="Mattheus"]Heel simpel. Maak een podcast in Garageband. Je hebt de mogelijk om het met een filmpje of met een reeks foto's te werken (mocht je dat willen). Vervolgens kun je in Garageband kiezen om de podcats te exporteren naar iWeb. iWeb start vervolgens automatisch op. Maak je keuzes in iWeb en maak er wat moois van. Vervolgens kun je kiezen voor publiceren. Heb een een .Mac account dan gaat alles relatief simpel. Heb je dat niet dan zul je moeten exporteren in een map. Deze map zul je met een FTP programmaatje moeten uploaden naar je server. In deze map staat vervolgens ook een rss feed. Te herkennen als rss.xml. Voorbeeld: itpc://www.melrose.nl/podcast/podcast/Podcast/rss.xml Deze link heb je nodig om je podcast ook aan te melden bij iTunes. vervang dan itpc door http.

Succes.[/quote:8870fcfb33]

even om erop terug te vallen…

waarom dat vervangen ?

[quote:503c543a21="DiscoDeluxe"][quote:503c543a21="Mattheus"]Heel simpel. Maak een podcast in Garageband. Je hebt de mogelijk om het met een filmpje of met een reeks foto's te werken (mocht je dat willen). Vervolgens kun je in Garageband kiezen om de podcats te exporteren naar iWeb. iWeb start vervolgens automatisch op. Maak je keuzes in iWeb en maak er wat moois van. Vervolgens kun je kiezen voor publiceren. Heb een een .Mac account dan gaat alles relatief simpel. Heb je dat niet dan zul je moeten exporteren in een map. Deze map zul je met een FTP programmaatje moeten uploaden naar je server. In deze map staat vervolgens ook een rss feed. Te herkennen als rss.xml. Voorbeeld: itpc://www.melrose.nl/podcast/podcast/Podcast/rss.xml Deze link heb je nodig om je podcast ook aan te melden bij iTunes. vervang dan itpc door http.

Succes.[/quote:503c543a21]

even om erop terug te vallen… bij mij in de map staat alleen een rss.xml bestand

waarom dat vervangen ?[/quote:503c543a21]

Ik snap je vraag niet. Bedoel je dat je alleen een rss in je map hebt staan??

[quote:410d409d69="Mattheus"]Ik snap je vraag niet. Bedoel je dat je alleen een rss in je map hebt staan??[/quote:410d409d69]

ja sorry matt,

klopt beetje vaag getypt

alleen rss .xml

ik heb nu die rss.xml veranderd en de website geuploaded. maar als ik op abboneer klik werkt het nog niet in itunes.

moet ik mijn adres eerst aanmelden zoja hoe?

Oke, je komt dichtbij.... je moet nu je podcast nog aanmelden bij de iTunes Music Store.

Ga in iTunes naar de iTunes Music Store. Klik op Podcasts en dan zie je ergens in het midden van de pagina een grote button staan met ‘Submit a Podcast’. Daar moet je de url van je rss feed ingeven. (Denk om de HTTP) Vervolgens zul je een mail ontvangen van iTunes waarin zij aangeven dat ze jouw aanvraag in behandeling hebben. Enige tijd later zal jouw podcast ook in het rijtje bij iTunes staan. Let wel, je hebt wel een account bij iTunes nodig.

ow..

moet je voor betalen zeker? :smiley:

Nee hoor, is gewoon gratis. Je hebt gelijk de mogelijkheid om (tegen betaling uiteraard) nummers, filmpjes etc. met 1 klik te kopen uit de iTunes Music Store. En let op, het is echt 1 klik.... Ik heb nu per ongeluk het filmpje 'For the Birds' op m'n Mac staan.....

okay das leuk dan

alleen oppassen met die ene klik haha

for the birds??

ken ik niet

the birds wel :smiley:

The birds heeft mij als klein jongentje al eens slapeloze nachten bezorgd...... For the birds is een grappige animatiefilpje van Pixar waar ik mijn dochter (en mezelf ook trouwens) een plezier mee doe.... en dat voor 2,5 euro...

ja die ken ik joh!

haha leuk is die

hij staat bij ons op een videoband van Monstes & co als promo ,
maar dan compleet.

een andere grotere bird wordt later weggeschoten zeg maar…

monsters & co dus :D

[quote:8f93c207e0="Mattheus"]Ter verduideliking: Als je een website maakt in iWeb gaat bij iedere wijziging de hele website opnieuw uploaden. Niet erg als je een website hebt van een paar MB, maar bij grotere website begint dat snel te irriteren. Ook als je meerdere websites maakt in iWeb, gaat hij bij wijzigingen alle websites in een map publiceren... Met het programma iwebsites kun je meerdere websites aanmaken die onafhankelijk van elkaar zijn. Ik heb bijvoorbeeld voor mijn eigen band een website aangemaakt (met dreamweaver) en heb verschillende onderdelen van die site gemaakt met iWeb. Met iwebsites heb ik daarvoor verschillende 'mini'-websitejes gemaakt die ik onafhankelijk van elkaar kan bewerken en uploaden. Had ik dat niet gedaan dan had ik na iedere wijziging ca. 10 websitejes naar een map moeten publiceren etc.... Dankzij iwebsites beperk ik dat tot 1 hooguit 2 pagina's en gaat dat dus razendsnel. Ook heb ik websites voor derden direct apart staan en kan die apart publiceren.[/quote:8f93c207e0]

hoi matt

kan ik nu met die iwebsites ook alleen 1 gedeelte ( een pagina bv podcastgedeelte ) bewerken en
dan alleen het podcast gedeelteook uploaden ipv heel de website.?

ik moet nu wel heel veeel uploaden…

Met de meeste FTP programma's kun je mappen synchroniseren. Als je dat doet, gaat hij allen de nieuwe dingen uploaden. Scheelt echt een hoop uploadtijd!

oh?

ik gebruik Cyberduck

met welke kan je synchroniseren?

met cyberduck dus ook zie ik nu

maar moet ik nu

1.mirror

1. of bestanden uploaden die ontbreken kiezen ?

Ik kies altijd voor alleen zaken uploaden. Dat werkt goed bij mij.

misschien dat jullie hier antwoord op hebben

ik heb een 8tal podcasts gemaakt met iweb
bij de eerste x heb ik aangeven dat hij binnen de itunes store te zien moet zijn
dat is ook zo
steeds als ik een nieuwe podcast heb gemaakt komt ie wel steeds bij de podcast map

nu blijkt :
ik hoor van anderen dat alleen de laatste vier weergegeven worden
de eerste 4 niet

ik begrijp dat niet
podcast die ik van anderen download (lees abonneer) werken wel

op mijn computer heb ik vervolgens alles weggegooid en opnieuw geabonneerd
en bij mij zie ik ook alleen de laatste 4 afleveringen

ik ben benieuwd wat jullie ervan zeggen

voor de geinterresseerden
zie google of itunesstore voor ‘zonenliedjes’