Podcast

Wat ik nou aan me bromfiets heb hangen :-?
Ik heb sinds kort de iPhone 5S van mijn echtgenote overgenomen (die heeft een 6S+)
Aangezien er geen radio op zit (groot gemis!) voelde ik me genoodzaakt om een oplossing te zoeken.
Dus… op naar de Podcast.
Ik me geabonneerd op een aantal van die dingen.
Met veel plezier geluisterd op het werk.
Kapt vandaag ineens mijn internet ermee.
En dus ook de podcast…
Bijna een Gb data er doorheen gejast in een week (!)
Ik snap er niks van!
Ik download die dingen thuis, met wifi.
Als ze toch op de harde schijf staan dan heb ik toch niks meer met internet te maken??
Wat doe ik fout, waar maak ik een denkfout en hoe voorkom ik dit soort ongein in de toekomst?
Alvast bedankt.

Instellingen > Mobiel netwerk > Zet daar van alle apps de schakelaars uit die niets op het mobiele netwerk te zoeken hebben.

Dan kunnen ze alleen via Wi-Fi het internet op. Controleer dat lijstje regelmatig.

Tip: Ik gebruik zelf overigens de app Radionomy voor radio streaming. Is vrij zuinig met data en hoge kwaliteit. Je kunt er alle zenders mee beluisteren die je ook in internetradio van iTunes kunt vinden. Waaronder SkyRadio en Radio 538.

Hoi,

OK, maar dat zou betekenen dat ik geen podcast kan afspelen.
Als ik het goed begrijp heeft een podcast altijd een verbinding met internet nodig.
Of zie ik dat verkeerd?

Nee, want je zegt net zelf in je vorige post dat je ze lokaal hebt gedownload ‘op de harde schijf’ (heet flashopslag in een iPhone)

Dat lokaal downloaden doe je dan via Wi-Fi en onderweg kun je die vrolijk beluisteren.

Hoe kan ik er dan in vredesnaam zoveel data doorheen jassen in een paar dagen tijd??
Ik doe verder niks anders met internet op mijn telefoon dan whatsapp en email…
Da’s een paar Mb.

In dat zelfde overzicht bij Mobiel netwerk zie je ook het verbruik per app staan.

Als het puur door de podcasts komt, de app staat daarom bekend zijn eigen gang te gaan. Als het te gek wordt is de oplossing gewoon verbieden om mobiele data te gebruiken.

Zoals ik al zei, geldt eigenlijk voor alle apps. Je bespaart zowel batterij als data door uit te zetten wat je niet nodig hebt. Als je voor een app wel mobiele data nodig hebt gaat die app vanzelf erover klagen.

Helder!
Dank je wel voor je hulp.
Volgens mobiele data heeft Safari 428Mb en Podcast 327 Mb gebruikt.
Mail en WhatsApp samen 32,9 Mb
Ik bedoel maar…
Hier onderwijst men de Jeugd :slight_smile:
Een leermomentje…

Ooopsss… Appstore 233 Mb

Ooooooppppsssssss … spelletje; 268 Mb.
Ja; zo gaat het wel heel erg hard.
Heb net voor 24 uur podcasts gedownload.
wifi uitgezet en toestel op vliegtuigstand.
Podcasts doen het gewoon.
Ben je heel dankbaar SunKeeper.

(y) De provider ook. :smiley: