Poort 25 huh?

Ik heb een G3 iBook, osX.2.6, gebruik mail en surf via Airport. Sinds kort heb ik voor mijn vrouw een mailadres gemaakt en krijg alleen via de iBook de melding dattie geen mail kan ophalen vanwege de volgende melding: Geen contact mogelijk met de server mogelijk via poort 25.

Dus ik kijken bij accounts, maar kan niks vinden over poort25 wat actief is. Nu denk ik dat ik het moet gaan zoeken op de basestation, maar weet niet zeker. Dus kan iemand mijn advies geven, want ik weet het niet zeker.

Btw op mijn imac 15" die ik niet via airport het www opstuur zijn de instellingen hetzelfde, maar heb ik niet die problemen.

Dank alvast

[quote:58af98e6fb="dimelot"]Ik heb een G3 iBook, osX.2.6, gebruik mail en surf via Airport. Sinds kort heb ik voor mijn vrouw een mailadres gemaakt en krijg alleen via de iBook de melding dattie geen mail kan ophalen vanwege de volgende melding: Geen contact mogelijk met de server mogelijk via poort 25.

Dus ik kijken bij accounts, maar kan niks vinden over poort25 wat actief is. Nu denk ik dat ik het moet gaan zoeken op de basestation, maar weet niet zeker. Dus kan iemand mijn advies geven, want ik weet het niet zeker.

Btw op mijn imac 15" die ik niet via airport het www opstuur zijn de instellingen hetzelfde, maar heb ik niet die problemen.

Dank alvast[/quote:58af98e6fb]

Als het goed is is poort 25 de mailpoort, misschien heb je op de airport de firewall aanstaan op die poort, of firewall aanstaan in zijn algemeen??

Ik zou zo in eerste instantie denken dat het adres van de incoming mailserver voor dat account niet klopt....

[quote:472cc95b95="PeterMeeuwsen"]Ik zou zo in eerste instantie denken dat het adres van de incoming mailserver voor dat account niet klopt....[/quote:472cc95b95]

Het is inderdaad wel vreemd dat het wel zegt op het moment dat ik mail binnenhaal. Maar van Zonnet heb ik geen instellingen gekregen en ga er vanuit dat het pop3@zonnet.nl is.

Op het moment dat ik dit type bedenk ik mij dat het pop3.zonnet.nl moet zijn. Jeetje wat stom zeg nu werkt het wel…dank dat je me weer ff wakker heb geschud.

Dimitri

Graag gedaan ;)