Poort 3689 geblokkeerd voot iTunes????

Ik krijg eens in de zoveel tijd deze melding:

[quote:b4e7421081]Andere gebruikers hebben geen toegang tot uw gedeelde muziek omdat poort 3689 geblokkeerd is door uw firewallsoftware. Schakel de firewall voor poort 3689 uit en start iTunes opnieuw.[/quote:b4e7421081]

De OSX firewall staat inderdaad aan, maar wat betekent dit nou eigenlijk?

OSX 10.2.8, iTunes 4.1, Poisoned 0.494

iTunes gebruikt poort 3689 om verbinding te maken met andere computers waar iTunes op draait. Omdat jij in jouw firewall die poort geblokkeerd hebt is het voor die andere computers niet mogelijk om verbinding te maken met jouw iTunes. En dan kunnen zij ook de muziek op jouw Mac niet afspelen.

In het regelpaneel “Samengebruik” heb je de tab “Firewall”.
Hier kun je de instellingen wijzigen, zodat andere iTunes gebruikers wel jouw muziek kunnen afspelen.

Staat poort 3689 in de lijst er niet bij, klik dan op Nieuw… om die poort toe te voegen.
Kies in de lijst “Andere”, vul bij poortnummer 3689 en bij beschrijving “iTunes” in.
Zet vervolgens het vinkje aan, zodat die poort open wordt gezet voor de firewall.

Het moest natuurlijk weer zo ontzettend simpel zijn. Thanx!