Poorten openen

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:
Voor IChat moet ik een aantal poorten open om dan wel mijn router, dan wel mijn modem.

Ik heb de volgende apparaten in mijn bezit:
Een Docsis modem
Een ETech router.

Wie kan mij vertellen hoe ik die poorten open kan zetten???

Alvast bedankt.

Grtz Makkie B.

google is your friend:

http://www.portforward.com/routers.htm

Poorten openen in je firewall. Deze zit meestal in je router , vaak benaderbaar via een web-interface. Kijk even in je handleiding hoe je je router configureerd. En dan kies je voor 'port forwarding' of iets soortgelijks.

Kijk ook even of je de software matige firewall in Mac OSX aan heb staan, anders moet je die poorten ook nog open zetten.

Suc6

Meestal staan de meeste poorten die open moeten staan standaard wel open. Alleen poort 5060 vaak niet... om een of andere vage reden. Succes met het aan de praat krijgen van iChat!

Wat praat jij nou weer voor onzin? Als het goed is zitten de meeste poorten juist dicht. Of wil je zeggen dat ik zomaar een ftp server kan draaien zonder dat de router weet welke poort bij welk intern ip adres hoort? :|

Als je poorten op de router eenmaal open staan moet je ze ook even open gooien in de firewall van osx trouwens :wink:

Een blik in de voorkeuren leert dat iChat 5297 en 5298 gebruikt.

[quote:3191fc6d50="lowfi"]Als je poorten op de router eenmaal open staan moet je ze ook even open gooien in de firewall van osx trouwens ;)[/quote:3191fc6d50]

Is dat niet een beetje overbodig om EN een firewall in je router te hebben EN je firewall in OS X aan te hebben staan?

Mss wel ja. Maar ik heb het wel gedaan... echt kwaad kan het namelijk ook niet ;)