poorten openen

hoe moet je bij je router poorten openen??? :?

alvast bedankt

héél hard roepen " In naam van oranje, doe open die poort" :wink: serieus: probeer google eens of gebruik de zoekfunctie hier op het forum...

En indien je toch hulp van hierboven verwacht geef dan op zijn minst wat info over je aparatuur

[url=http://portforward.com/routers.htm/]hier[/url]

Mezzanine!

(dit heeft niets met de topic te maken) Wat jammer dat jij je avatar hebt omgewisseld. De oude. de danser, was zo mooi. Kan ik die ergens downloaden? Ik zal met grote koeieletters er bij schrijven/zeggen dat die danser jouw geestelijk eigendom is.

de volgende gegevens heb ik: -airport extreme(die als router dient)!!!! -provider is zonnet ik heb adsl light met ± 256kbs -speedtouch 510 modem

ik hoop dat dit genoeg is om mij te helpen… :o

bedankt

ik wil dus poorten openen omdat ik games wil hosten maar dat kon niet omdat ik een router had dus werd er tegen mij gezegd dat ik poorten open moest zetten. nu heb ik het een en ander gelezen op sites en forums en ik weet nu wel hoe ik een poort maken moet zetten :) gewoon op nieuw klikken bij "delen" ik systeem voorkeuren, maar dan kan ik wel leuk een nieuwe poort maken maar je moet er dan ook nummertjes bij zetten enzo en een naam geven, dan snap ik er weer ehelmaal niets van :x . helpyyyyyyyy plzzzzz.

en?

Ga naar je airport utiltiy. Daar ga je naar portmapping, daar kun je poorten toevoegen en aan een ip koppelen. Het bekende ip forwarding.

Dus via je airport admin kun je dat doen.
heb je de poorten toegevoegd dan kun je het exporeren in een txt bestand, als je later een keer het spul een harde reset geeft. Met importeren krijg je het weer terug.

huh? airport utility oke maar portmapping staat er bij mij niet tussen duz.... :roll:

waar moet ik duz wezen voor poorten te openen? bij:"delen"?

antwoord aub. tering ik wil antwoord gxdverdxmme en wel nu meteen. daaaaaahhhh nvm wat .. zooi

Het poortnummer hangt af van het spel... welk spel wil je gaan hosten?

warcraft maar dat poort nr is 6112 heb ik al opgezocht maar waar kan je dat nr in stoppen je moet tog ergens een poort maken. de een zegt in "delen" de ander in "airport utility". in airport utility kan het niet. dus ik snap et ook niet meer

anders reageer je gewoon ff normaal en wacht je op antwoord :roll: ik vind het echt asociaal dat je zo loopt te drammen om een antwoord, en er ook nog eens een 2e topic over opent, je bent toch geen 10 jaar oud ofzo? :x

Van welke van de 2 krijgt je Mac/xBook z’n IP? Van de DHCP server van de SpeedTouch of van de Airport?
Is het zo dat je het IP van de Airport krijgt dan zit je dus met met 2 routers achter elkaar en ook dus 2 DHCP servers, je moet nu in de SpeedTouch home gaan naar Advanced → NAT → New en dan vul je in:

• Protocol: TCP
  • outside IP: 0.0.0.0
  • Inside IP: het IP van je Airport
  • outside port: 6112
  • inside port: 6112

druk dan op “save all”

nu wordt al het binnenkomende verkeer op poort 6112 direct doorgestuurt naar je Airport. Nu hoef je dus alleen nog een keer het verkker op die poort door te laten sturen door je Airport naar het IP van je Mac/xBook die aan de Airport hangt.

Dus naar je Airport utility, het tabblad “Port mapping”, dan op “add” druken dan bij Private IP het adres in vullen dat je Mac of xBook hebt gekregen. En bij Public en Private ports vul je weer je 6112 in :slight_smile:

Het is mischien een beetje complex, maar met 2 routers achterelkaar is het nou eenmaal niet anders :slight_smile:

Succes!

[quote:3a901b6b89="kak-tus"]antwoord aub. tering ik wil antwoord gxdverdxmme en wel nu meteen. daaaaaahhhh nvm wat .. zooi[/quote:3a901b6b89]

Van mij hoef je geen antwoord meer te verwachten.
Zelfs als je nu gaat roepen dat het allemaal grappig bedoeld was vind ik het genoeg reden aan te melden voor de jurk van de maand.

ja kak-tus zou je misschien even op je woorden willen letten? Als je zo gaat beginnen dan krijg je echt niet sneller een antwoord, als je überhaupt al antwoord krijgt.

Leuk dat hij ook even laat weten hoe het afgelopen is...

:roll:

Het is zo simpel met een speedtouch 510, dat ik het ook geleerd heb. Heb je toevallig 2 routers achter elkaar staan, dan moet je er voor zorgen dat 1 van de beide alles rechtstreeks doorsluist naar de andere. Op de 2e router zet je dan vervolgens iedere poort apart open.

Voor verder uitleg over een speedtouch, google ff.

Er zijn speciale sites over het hoe/wat/waar & waarom van een speedtouch 510!!

ik ben niet altijd thuis zie je, vandaar dat ik het niet gelijk las en reageerde. en excuses voor het taalgebruik, ik flipte een beetje.

ok, alles lukte totdat ik bij airport hulpprogramma aankwam. je hoort er je airport te comfigureren maar alles was leeg, dusmoest ik mijn airport even aanmaken door het ip en wachtwoord in te vullen maar toen gaf ie een foutmelding dat ie het airport basisstation niet kon vinden dus het wachtwoord of ip zou fout zijn, nou het ip was goed dus ik dacht dat het wel aan het wachtwoord zou liggen dus heb ik het basisstation gereset en het wachtwoord komt atomatisch op “public” en toen deed ie het ook niet dus ik loop daar nog vast. dus nu loop ik nog een beetje te prutsen waar het probleem zou kunnen zitten en ik heb al 100 keer op airport-help gekeken. ik denk dat ik anders zonnet bel en dat hun het met die wachtwoorden en ip weten…