Pop Up Stopper

Nou vroeg ik me af welke Pop Up Stoppers/Blockers voor de Mac echt goed werken, dus eentje die alleen ad windows blockt en niet de zelf geopende 'new windows'.

Op windows werkt eigenlijk geen 1 stand alone applicatie goed, daarmee bedoel ik dus ook de applicaties waarbij je op de ‘control’ toets moet drukken om pop ups toe te staan, want dat is nogal omslachtig.

Ik heb nu wel eentje gevonden die perfect werkt (de Alta Vista Toolbar), maar het is geen standalone applicatie en heeft ook geen ‘whitelist’.

Dus vroeg ik me af, zijn er echt goede exemplaren op de Mac?

Safari heeft er één ingebouwd. Je kan 'm activeren door naar het Safari menu-item te gaan (helemaal links).

Ik denk dat je verder niet alleen pop-ups wilt stoppen, maar ook dat je je cookies wilt wissen? (Stukjes informatie die bijvoorbeeld kijken wanneer je er voor het laatst bent geweest of wat je IP is en leggen dat vast) Bij (bijna) alle browsers kan je die gewoon wissen in het voorkeuren scherm. Bij Safari, IE en Netscape in ieder geval wel.

Groeten Dennis

[quote:5d47b337b2="Adriaan Mol"]Safari heeft er één ingebouwd. Je kan 'm activeren door naar het Safari menu-item te gaan (helemaal links).[/quote:5d47b337b2]

nutteloze reactie, want deze jongen heeft helemaal geen mac.
Is al maaaanden aan het twijfelen of hij er een zou kopen… en ondertussen maar vragen stellen :smiley:

Al 175 vragen aan het twijfelen :o

Dennis

Mijn posts zijn niet altijd vragen over Apple, soms ook algemeen, en soms geef ik gewoon commentaar.

Maar anyway, werkt die pop up blocker (PUB) in Safari dan ook echt goed? Want op Windows heb ik heel lang moeten zoeken naar een goed programma.
Zeker moeilijk te programmeren, zo’n PUB?

Maar check die Alta Vista toolbar uit, een heel mooi stukje software, met een PUB die werkt (geen ‘Control’ bullshit) en BabelFish Translater, handig voor die buitenlandse sites!!! :smiley:

http://uk.altavista.com/toolbar?tlb=1

Zeker werkt die van Safari goed, al vind ik de extra functie in Opera om vanaf aangegeven sites wel pop-ups toe te staan erg handig

Bestaat Camino ook voor wintel ? Die heeft het ook ingebouwd; werkt prima.

Nee, Camino draait niet op Wintel.

Maar ik vind die Mozilla browser’s maar niks, ik had het graag anders gezien, maar IE (5.0) rules. Heeft alleen geen PUB standaard, heb wel gelezen dat je door active scripting in IE 6 uit te zetten je Pop up’s ook kan blocken.

[quote:1523beab7f="Rasheed187"]... Maar anyway, werkt die pop up blocker (PUB) in Safari dan ook echt goed? ...[/quote:1523beab7f]

Ja, werkt goed, maar heeft ook geen ‘white-list’ zoals je dat vroeg… vind ik wel jammer maar wie weet binnenkort…

[quote:6a80a7c213="Rasheed187"] IE (5.0) rules. [/quote:6a80a7c213] IE is wel heel ouderwets hoor, ik ken voor windows trouwens ook enkel maar IE, maar er moet beter op de markt zijn. Tijd dat er eens een browser revolutie uitbreekt op het win platform. Want op de mac is de browser helemaal terug uitgevonden. En ik wil niet meer terug naar het IE tijdperk.

[quote:81d32a79e8="MacAttack"] IE is wel heel ouderwets hoor, ik ken voor windows trouwens ook enkel maar IE, maar er moet beter op de markt zijn. Tijd dat er eens een browser revolutie uitbreekt op het win platform. Want op de mac is de browser helemaal terug uitgevonden. En ik wil niet meer terug naar het IE tijdperk.[/quote:81d32a79e8]

Heeel erg mee eens. Ik begrijp ook niet wat Rasheed tegen Camino heeft. Alles werkt prima. :slight_smile:

Rasheed kent Camino helemaal niet, want hij heeft geen Mac. Hij heeft alleen iets tegen Mozilla, maar ja, dat zit in Camino alleen onzichtbaar verstopt.

De Alta Vista toolbar werkt niet op de Mac, mijn fout. :( Ik dacht dat het gewoon een soort activeX control was, en dat zou toch op elk platform moeten werken?

Met “IE rules” bedoelde ik dat het nog steeds alle pagina’s perfect weergeeft, ik hoef niet zo nodig up te graden naar 6.0.

Heb trouwens 2 coole tools gevonden (misschien kennen jullie ze al) waarmee nog veel meer functies aan IE worden toegevoegd, had MS zeker niet zelf kunnen bedenken! Ik heb het over MyIE2 en Avant browser. Met pop up blockers die werken, plus een whitelist! Moet alleen nog wel wennen aan het ‘tabbed browsen’, ik ben toch wel gewend aan m’n taskbar.

Maar check vooral de ‘mouse gesture’ en ‘Super Drag and Drop’ feature, te gek gewoon!!! Hebben Safari en Camino dit ook? Enigste nadeel van deze applicaties: ze werken niet met alle toolbars, niet met die van Alta Vista, maar wel met de Google en Yahoo toolbar.

Wat weer een groot voordeel is: Ze gebruiken erg weinig RAM doordat het applicaties gebouwd met MDI (Multiple-Document-Interface) zijn, weet iemand hoe dit precies werkt?

http://www.myie2.com/html_en/home.htm
http://www.avantbrowser.com/

PS: Ik heb geen idee of deze applicaties ook werken op de Mac.

Apple ondersteund drag en drop al jaren (lang voor dat windows hier mee afkwam) en zit dus ook volledig in ondersteund in Safari, net zoals er al een google bar standaard op zit en ja natuurlijk zit er een pop up stopper op en tabbed browsing zit er natuurlijk op anders zat iedereen nog op camino :wink:

Ik weet niet wat je tegen Mozilla hebt, maar die heeft een perfecte popup blocker ingebouwd. Firebird volgens mij ook.

Hans

Nou, Mozilla vind ik nogal onhandig in gebruik, bv het configuren gaat omslachtig, ook kan je de toolbar niet aan je wensen aan passen en het regelen van de fonts is al helemaal klote. Mozilla is voor mij een gesloten boek, had hoge verwachtingen ervan maar IE is gewoon beter.

Maar Macattack, Apple loopt dan echt voor als ze allang drag & drop hadden. Ik vind het echt handig, het “right clicken” en dan ‘open in new window’ is nu verleden tijd. :smiley:

Trouwens, die “Mouse Gesture” feature werkt nogal onhandig, het werkt alleen in combinatie met de rechtermuisknop. Maar het blijkt dat je deze functie ook kan uitvoeren met de Synaptics TouchPad (V4.1) zelf!!!

Wat ik trouwens ook nu pas heb uitgevonden, is dat je 2 of meer toolbars kan integreren in IE, ik heb nu dus een Yahoo en Alta Vista toolbar in 1! 8)

[quote:8fb7942b2a="Rasheed187"] Maar Macattack, Apple loopt dan echt voor als ze allang drag & drop hadden. [/quote:8fb7942b2a] En dan ging het echt nog maar alleen over drag & drop :P

[quote:331993ffa5="Rasheed187"]Nou, Mozilla vind ik nogal onhandig in gebruik, bv het configuren gaat omslachtig, ook kan je de toolbar niet aan je wensen aan passen en het regelen van de fonts is al helemaal klote. Mozilla is voor mij een gesloten boek, had hoge verwachtingen ervan maar IE is gewoon beter. [/quote:331993ffa5] De toolbar kun je inderdaad niet aanpassen, maar het configureren gaat verder tegenwoordig wel makkelijker. Fonts kun je ook aanpassen, maar of dit moeilijker of makkelijker gaat weet ik niet. Ik gebruik het nooit.

Hans

Ontdek nu pas dat er behalve pop up ook best wel veel Ad blockers zijn. Zullen Yahoo enzo wel leuk vinden. Kunnen jullie Ad Muncher al, of is die er niet voor de Mac?

Om nog even terug te komen over de “super drag and drop” functie van MyIE2: Kan je op de Mac ook tekst selecteren en dan (waar je maar wilt) in het scherm droppen, en vervolgens wordt er naar gezocht in bv Yahoo? Ontdek nu pas dat dit mogelijk is, en het maakt het leven toch een stuk mooier! :smiley: :stuck_out_tongue:

Trouwens, werken browser als Avant en MyIE2 wel op de Mac? :?