pop-ups

llo,

Sinds de aankoop van mijn mac heb ik nooit problemen gehad me pop-ups,
maar sinds kort krijg ik vaak lastige pop-ups.
Hoe komt dit? En kennen jullie een manier om deze niet meer te laten verschijnen?
(eventueel goede pop-up blocker?)

Ciao

zit ingebouwd in Safari:

ofwel command-K in Safari
ofwel menu-Safari-Block pop up.

Ik krijg nu ook veel vervelende pop-ups ondank dat de blokkade aanstaat. En vooral bij de krantensites zoals de Telegraaf e.d. Erg irritant.

Dat zijn ook geen pop-ups (bij de Telegraaf).

Ik weet niet hoe ze wel heten, maar technisch gezien is het geen pup-up en worden dus ook niet geblockt door Safari.

Wel erg irritant, ja!

Ik heb onlangs nog zo'n programma gebruikt waarbij je de blokkering kon instellen.. erg handig maar soms niet accuraat.. 'k ben nu even de naam vergeten. :?

Ook bij leuke sites om e-cards te versturen, zoals 123greetings.com krijg ik de laatste tijd pop-ups, die het gebruik van die site soms bijna onmogelijk maken, omdat ze de site "verdringen" en willen dat je een drive-cleaner (voor Windows....!!!) download. Als je het weg klikt komt 'ie weer en daarna krijg je het alleen weg door Safari te stoppen en opnieuw te beginnen. Heel irritant.

Ik heb daar geklaagd waarom ze zulke adverteerders toelaten, maar ze zeggen er niets aan te kunnen doen, wat natuurlijk onzin is en adviseren inderdaad ook om pop-ups te blokkeren.
Maar heeft het ook niet NEGATIEVE effecten als je pop-ups blokkeert- dat je dan bepaalde dingen niet meer kunt op internet??

Nu weet ik het weer, het zijn zogenaamde flash-ads.

Weet niet of daar blockers voor zijn voor de mac.

[quote:b48033245f="MacAanZee"]Maar heeft het ook niet NEGATIEVE effecten als je pop-ups blokkeert- dat je dan bepaalde dingen niet meer kunt op internet??[/quote:b48033245f] Yep... gisteren nog meegemaakt. Bestel wat via internet in Duitsland, alles ingevuld en druk op "Oké" en er gebeurde niks. Na tien keer drukken zei m'n vriendin: "En als je de pop-up blocker uitzet?". Toen werkte het wel... :mrgreen:

Die flash-adds worden steeds vervelender. Sommige verdwijnen na een tiental seconden vanzelf maar andere moet je wegklikken. En daarvan zijn er ook weer een aantal die je dan direkt naar de betreffende reklame-site loodsen. Als het die kant opgaat op het internet zal ons surfgenot snel ten einde lopen.....

hmm

ik gebruik Firefox,en d’r is een add-in genaamd “nuke anything enhanced”.
Als er met rechts klik iets op een pagina wordt aan geklikt, is er een optie ‘remove this object’
In 90% van de situaties werkt dit.
Verder vangt de add-in adblocker ook al het een en ander af.
Dit is geen reclame voor Firefox, maar ik vind de add-ins echt een plus punt tov Safari.
Ik gebruik een speciale G5 optimale Firefox ‘build’ en die lijkt sneller dan Safari.
Op de wishlist voor Safari, eenduidige plug-in/add-in architectuur.

obi

[url=http://www.macupdate.com/info.php/id/10752]PithHelmet[/url], dat was het! Maar zoals ik al eerder zei: niet altijd even accuraat.

voor FireFox bestaat een FlashPop-Up killer, ben enkel even de naam kwijt. Heb er zelf dan ook geen last van dus geen behoefte