Popart-plugin voor Illustrator

Bestaat er een plugin voor Illustrator waarmee afbeeldingen zijn te bewerken naar een popart-afbeelding?

Tot nu toe heb ik alleen een plugin kunnen vinden die ‘3d popart’ heet, maar die heeft dus niks te maken met popart…

so-wee.... Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Dus kom maar door met de reacties.

gegroet,

(Bij voorbaat mijn excuses voor dit vage advies!) Ik weet het niet zeker of je de plugin "Popart" van "Nik CEP 2.0" (plugins) in illustrator kunt gebruiken. Ik heb hem in Photoshop CS2 staan. Maar bij eerdere versies van zowel Photoshop als Illustrator waren sommige plugins in beide programma;s te gebruiken.Als je aan die Nik CEP 2.0 kunt komen, is het te proberen wellicht.

Ik zou noeste arbeid willen aanraden. Illustrator leent zich prima om gewoon portretten.. (want ik denk dat je zoiets zoekt... Pop-art is natuurlijk niet alleen Andy Warhol high contast beelden in felle kleuren... maar dat terzijde)

[img:5570cffb7f]http://www.nga.gov.au/warhol/IMAGES/LRG/113072.jpg[/img:5570cffb7f]
[size=9:5570cffb7f]Even een mooie Warhol, op het randje van off-topic[/size:5570cffb7f]

Maargoed, ik zou gewoon beelden uit Photoshop en graphics uit Illustrator kombineren in Photoshop. Multiply of Screen en hopla! Print to textile, een lijstje erom en het staat enig boven de bank bijvoorbeeld…

8)

Het ziet er inderdaad wel fantastisch uit. Leuk om te doen. Maar bijster origineel vind ik het niet. Het is dan ook moeilijk om nog origineel uit de hoek te komen :D

succes!
en ik ben benieuwd naar het resultaat

huinkroese,

Het doet mij goed jouw advies te lezen, Al die teken en schilders-programma’s zijn in hun overdaad aan mogelijheden, plugins en filters, eigenlijk dodelijk voor de creativiteit en de resultaten meestal zo dood als een pier.Computerkunst blijft bij mij om die reden meestal niet lang hangen. Alles is “voorgekookt” en de zegeningen van de bruikbare en vruchtbare fout bestaat niet in die perfectie. Door de bomen zie je op den diuur het bos niet meer. Pop-art, als je dat al wilt maken, doe je zelf het beste. Maar je moet dan wel even de kenmerken weten, maar dat is met al die middelen waarschijnlijk te veel gevraagd.

Als je gestippelde beelden wilt maken in felle kleuren kun je ook een klein stipje als patroon definieren en dan daarmee de verschillende onderdelen van een tekening vullen!

Als volledig analoog (verf, kwasten en alles wat de ondergrond vies maakt) illustrator sta ik 100% achter de optie 'noeste arbeid'. Het is mogelijk een soort pop-arterig effect te krijgen met een plugin maar het resultaat zal alijd oppervlakkig zijn. Een medium an sich kan geen kunst maken of zijn, de menselijke factor is nodig om vernieuwend en 'origineel' te zijn.

Het beste print je een foto uit en ga je met pen en papier aan de slag. Onderzoek de kunstgeschiedenis en vertrouw niet op een filtertje.

Wat betreft de 'old school' manier: jullie hebben helemaal gelijk; dat heeft charme en het resultaat zal 100x bevredigender zijn dan een plugin. Ik maak echter 'korte termijn' ontwerpen; snel een flyer hier, postertje daar... Je snapt dat ik daarvoor niet op de ouderwetse manier te werk ga... Als iemand een poster wil hebben, waarbij meerdere afbeeldingen een 'popart look' hebben, dan is mijn eerste ingeving natuurlijk een plugin. Illustrator heeft genoeg mogelijkheden om bepaalde afbeeldingen te bewerken tot zo'n afbeelding, maar dat kost tijd. Dat is niet mijn probleem (nou ja, een beetje dan..), maar wel van mijn opdrachtgever...

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat Illustrator op dat gebied weinig te bieden heeft. Photoshop daar kan je veel meer mee. Ik zou met contrastfilters gaan stoeien, dat wil zeggen Levels en Curves. Van de fancy-filters blijf ik altijd af.

Tip: leg afbeeldingen onder een analoge photocopier, liefst eentje die niet goed afbeeldingen kopieert. Daarmee krijg je echt hele gave effecten. Leg ook de verkregen kopieen eens op de glasplaat en maar dáár weer een kopie van. Vervolgens scan je die kopieen in.

Desgewenst kun je deze pixelbeelden in Flash omzetten naar vector zodat je deze in Illustrator weer kan bewerken.

Het wachten is op de Bob Ross-plugin (Photoshop by numbers)

:evil:

[quote:1eb1dac2ca="Deskman"]Het wachten is op de Bob Ross-plugin [/quote:1eb1dac2ca]

die wil ik OOK! (incl. pruik, verplicht op zetten bij gebruik van plugin)

Echte "analoge" pluginn's te krijgen!!

http://www.bobross.com/supplies.cfm