PopCharX

De moeite waard om aan te schaffen of toch maar liever het lettertekenpallet dat standaard in Panther zit? Graag jullie ervaring of mening.

PopChar is in een woord *fantasties*! Ik vind het de meest zinvolle toevoeging aan OS X sinds de uitvinding van de tandpasta.

Ik heb gezegd.

[b:19977d0c3a]Ab-so-luut aanschaffen![/b:19977d0c3a] Eenmaal mét wil je nooit meer zonder :wink:

Heb het een tijdje gebruikt... zie de meerwaarde niet echt, heb het daarom ook errug weinig gebruikt...

Ik had het voor het X-tijdperk. Nog steeds zou ik het weer graag terughebben. Geweldig handig. Aanrader.

PopChar had ik toen het nog gratis was; $29.00 vind ik aan de prijzige kant. Als ik met InDesign werk gebruik ik Lettertekenpalet...

Dank voor de reacties. Ik denk dat ik het toch maar eens aanschaf. Idd aan de prijzige kant, maar dat lettertekenpalet, 'k weet ni, daar vind ik toch zo m'n draai niet in.

Het was de eerste utillity die ik op mijn Mac installeerde, en hij staat er nog steeds.... als enige zo'n beetje!

O ja, “transparent dock” en “fuzzy clock” heb ik ook nog steeds.
ook 2 super utilities. ze doen helemaal niets, maar zijn wel leuk.

ik heb het ook hoor, heel handig!

vind het alleen een beetje jammer dat ie niet automatisch weggaat als ik een teken heb geselecteerd of doe ik iets fout??

Gek. Ik heb 'm aangeschaft en net geïnstalleerd en hij vliegt er niet uit als ik een teken heb geselecteerd. Denk dus niet dat jij iets fout doet. Moet ergens een ander probleempje zijn.

[quote:d15d5a6ba8="Strifer"]vind het alleen een beetje jammer dat ie niet automatisch weggaat als ik een teken heb geselecteerd of doe ik iets fout??[/quote:d15d5a6ba8] Misschien doe je inderdaad wat fout. als je wilt, dat het paletje direct na inserten van een karakter weer weggaat, moet je niet eerst op het P-tje klikken (linksbovenin de menubalk), maar klik-hold, en dan met ingedrukte muis(knop) het gewenste teken selecteren, loslaten, en weer verder type in waar-je-dan-ook maar mee bezig was. Het paletje verdwijnt meteen weer.

[quote:98ef160ab6="Fokker3"][quote:98ef160ab6="Strifer"]vind het alleen een beetje jammer dat ie niet automatisch weggaat als ik een teken heb geselecteerd of doe ik iets fout??[/quote:98ef160ab6] Misschien doe je inderdaad wat fout. als je wilt, dat het paletje direct na inserten van een karakter weer weggaat, moet je niet eerst op het P-tje klikken (linksbovenin de menubalk), maar klik-hold, en dan met ingedrukte muis(knop) het gewenste teken selecteren, loslaten, en weer verder type in waar-je-dan-ook maar mee bezig was. Het paletje verdwijnt meteen weer.[/quote:98ef160ab6] Helemaal waar. Net geprobeerd (ik wist dat nl ook niet) en zo werkt het dus. :-)

Ik weet niet of ik nu heel illegaal bezig ben maar ik heb Popchar gewoon van een macfan cd gehaald dus ik heb geen $29,00 betaald en het werkt zonder te zeuren om licentie codes e.d.

aah! zo werkte het vroeger niet :p bedankt!!!

[quote:43f70e2ef7="IvoFontijn"]Ik weet niet of ik nu heel illegaal bezig ben maar ik heb Popchar gewoon van een macfan cd gehaald dus ik heb geen $29,00 betaald en het werkt zonder te zeuren om licentie codes e.d.[/quote:43f70e2ef7] Volgens mij ben je niet illegaal bezig hoor. Maar je mist wat functionaliteit! zo zullen niet alle letters beschikbaar zijn bij alle fonts. Ik meen me te herinneren, dat dat de standaard beperking was die je ook had als je het zelf download. Van de CD halen zal hetzelfde zijn als downloaden.

Het vorige klopt. Als je registreert, krijg je meer functionaliteit (meer tekens bv.).