Popup blocker?

Beste mensen,

Ik word gek van een popup… geen idee hoe ik dit van mn iMac verwijderd krijg.
Adware medic geprobeerd maar die ziet hem niet.

Iemand tips ?

Dit is toch geen pop-up, maar een website?

Sluit Safari af, en open het programma opnieuw terwijl je de shift-toets ingedrukt houdt.

En het is fake! Je moet ergens op een ‘donkere’ site iets ongemerkt geïnstalleerd hebben. Soms zit zoiets bij een app en wordt dit mee geïnstalleerd.

Wat IGBA zegt is al een goede stap. Ook kun je MalwareBytes draaien en kijken of deze wat vind.

Hij heeft dat gedaan; althans de voorloper van Malwarebytes is Adware Medic.

Hallo mensen,

Bedankt voor jullie reacties.
Tot nu toe heb ik er geen last meer van gehad.
Dus de methode werkt als je safari opstart en shift toets ingedrukt houdt. :sunglasses:

Volgens mij moet je shift toets indrukken bij het opstarten van Safari, niet bij het afsluiten.

Klopt ja.

Ik dacht er ff van af te zijn, maar helaas het komt toch weer terug.

Toevallig kwam ik ook op deze site terecht, via forumonderdeel Stomme, leuke, interessante, grappige LINKS… en de daarin door MrHammond gegeven site; als je op knop onderop ‘Surf to’ klikt, schiet via een aantal sites is deze mode.
Het is dus gewoon een site zelf die besmet is. Jij opent dus zelf een site die dit veroorzaakt.

@Goeiedag

Er zit enigszins een logica in wat je schrijft maar toch zit ik op een betrouwbare site zoals Outlook of
internetbankieren en dan nog schiet er een popup site open.

Net zoals deze, met meteen een venster voor de printer:

Geef eens een url van zo’n site door.

Als ik op www.addpcportection.com klik, dan zie ik toch iets anders… (leuk verhaal, maar totaal zinloos en zonder links of bedrijfsnaam)

Trouwens: het is me opgevallen dat bij heel veel sites, als je de naam ervan per ongeluk fout typt, je op dubieuze plekken uitkomt.
Ik zie hier ‘portection’ i.p.v. ‘protection’…

[On-topic]
Heb je nog ‘aparte’ Extensies in Safari staan? (Safari Preferences > Extensions tab)

Hier een link:

http://appfixing.space/landings/17c1/?affid=mzb_350.35923390.1497383385.28.mzb&utm_source=zrprk&utm_medium=cpm&utm_campaign=mk_zrprk_ww_pop_splt407_314_17may&utm_term=&utm_content=&userDefiner=mzb_2950&alert=10&trt=29_314511156&tid_ext=victor-joy-W5lNXlI6;zv7282f10e507111e78d5f12d973b507cc575be8bab1444a2199cde285291f0ddf021475a399021c3113;castory-camel;Safari&c4=flat,inst

@night

Heb je nog ‘aparte’ Extensies in Safari staan? (Safari Preferences > Extensions tab)

Als ik dat doe schiet het automatisch naar een nieuwe link.:expressionless:

Als ik bij Extensions kijk wat moet ik dan doen?
Bijv. AdBlock installeren?

[quote=ralph87 url=https://www.onemorething.nl/community/topic/popup-blocker/#post-3070000 time=1497383479]Hier een link:
=knip=[/quote]
Dat is de url van de boosdoener zelf; ik zou een link willen zien van de site die je hier naar toe heeft gebracht.

@Goeiedag

Ik houdt je op de hoogte

Het gebeurd dus ook als ik in mijn mailbox (outlook) zit, dan schiet ie via outlook. ‘https://outlook.live.com/owa/?path=/mail/inbox
naar de deze link.

Ik vermoed dan dat het iets anders moet zijn, misschien wel een programma (app) wat dit steeds veroorzaakt?

Toch nog een keer Malwarebytes draaien?