portfolio (aphichat.com)

Na een tijdje een webblog te hebben voor webdesigners [url]http://artsmixer.com[/url], heb ik eens besloten om een eigen onderneming te beginnen. Ik heb een webdesign bedrijf geopend genaamd Aphichat (mijn eigen naam).

http://aphichat.com

Graag wil ik jullie feedback en wat tips[b:e24cb049a0] over de vormgeving[/b:e24cb049a0].
En hoe zorg ik nou dat ik met deze website hoog op kom bij google zonder iedere week de content bij te vullen of te veranderen?
Of moet ik de site zo laten staan zonder de content te updaten?

Vormgeving is nice, zit meer in over je content/landing-page: 1. Portfolio knop naast Home misschien een optie? Contact of andere overige informatie staat meestal rechts van de belangrijkere informatie/content in de navigatie 2. Waarom laat je informatie zien over wat Wordpress en Zen Cart is? Is het misschien niet een idee dat je laat zien WAT je met die onderwerpen al hebt gemaakt? Bezoekers komen voor JOUW diensten naar je website, laat ze dan zien WAT je al hebt gemaakt. Niet percé HOE. 3. Je gebruikt nogal vaak een uitroepteken vind ik persoonlijk. Dat komt schreeuwerig over. Vooral op je offerte formulier zie ik er 3.

Over vindbaarheid:

1. Zorg dat mensen over je gaan schrijven/typen, en naar je toe willen linken
  2. Zet je website in zoveel mogelijk profielen die je hebt, accounts e.d., signatures
  3. Maar let bij alles er goed op dat je keywords erin zet waar je op gevonden wilt worden.
  4. En lees dit even goed door. Geldt niet alleen voor Wordpress based sites, maar over het algemeen voor ALLE sites
  5. En in het begin moet je erg veel geduld hebben. Google kent je site pas net, dus het kan even duren alvorens je goed in de resultaten komt te staan
  6. Zorg dat je H1, H2, H3 indeling goed is. Want waarom hecht je meer waarde aan:

[code:1:2e26cda668]<h2>Home. <em>welkom bezoeker!</em></h2>[/code:1:2e26cda668]
dan aan:

[code:1:2e26cda668] <h3>WordPress</h3>[/code:1:2e26cda668]
?

:smiley:

En tevens is het ook lastig om je content te updaten, misschien een blogje er bij?

edit: nog ff wat meer gezegd :stuck_out_tongue:

Comments on:

Home-pagina;
Tekst:

• " ik kom uit Rucphen.", vind ik niet zo belangrijk om te vermelden op een home-pagina, want dit doe je al op contact-pagina. Tenzij dat je erg trots bent dat je daar vandaan komt. Maar anders zou ik het weglaten. Vermeld gewoon je naam en wat je doet.

• Je gebruikt drie kernwoorden die voor jou belangrijk zijn: mooie, gebruiksvriendelijke en vindbare. Maar zonder deze te beargumenteren blijven de woorden slechts container-begrippen en is het niet geloofwaardig. Je verwijst de bezoeker naar jouw portfolio-pagina, maar dan moet bezoeker zelf uitzoeken wat de woorden betekenen voor hen. Het gaat erom wat en waarom jij het belangerijk vindt! Dit kun je vermelden bij about-pagina.
    Vertel bij de projecten in het kort wat je hebt gedaan, om die drie kernwoorden te bekrachtigen.

• Layout: zoals JorzoR had aangegeven, voor de bezoeker is het niet interessant welke tools gebruikt maar wat je al gemaakt hebt met die tools. Voor de bezoeker is het misschien interessanter om de recente projecten te zien op de home-pagina. Je zou eventueel erbij kunnen vertellen welke tools je hebt gebruikt.

About-pagina:
Het linkje " frisse vormgeving" doet het niet.

Portfolio-pagina:

• De pagina is leuk gemaakt, maar eigenlijk zou ik in een oog-opslag willen zien wat je hebt gemaakt. Als bezoeker moet ik eigenlijk teveel klikken om te zien wat je maakt.
    Wat je zou kunnen doen, is de pagina in twee kolommen delen. Aan de linkerkolom een overzicht van clienten en aan rechterkant een soort preview-frame van de website (dus wat je nu hebt) en deze kun je gebruiken om door de website te bladeren.

Over de vormgeving heb ik niet zoveel te melden. Het is fris en een bekent stijltje.

Tot zoverre mijn comments.
Kijk maar wat jij met mijn comments doet. Je kunt het meenemen in je proces of zien als bullshit :stuck_out_tongue:

Succes

Waaw erg nuttige informatie! Eens een keer serieuze commentaren.

Ik ga het zeker meenemen. En bedankt voor die link.

[quote:c129a5ca9f]Ik zorg ervoor dat je website gevalideerd wordt (nette code).

Dit betekent dat je beter gevonden wordt op Google, met als vervolg meer hits op je website.[/quote:c129a5ca9f]
Is dat echt zo? Dat heeft toch ook met je meta data te maken?

[size=9:c129a5ca9f](en het is trouwens "met als gevolg’ :wink: )[/size:c129a5ca9f]

Ik vind de website erg leuk/mooi. Design is erg goed en valt goed op.

Ik wens je veel succes hiermee! :slight_smile:

[quote:37f4e434ac="koen"][quote:37f4e434ac]Ik zorg ervoor dat je website gevalideerd wordt (nette code).

Dit betekent dat je beter gevonden wordt op Google, met als vervolg meer hits op je website.[/quote:37f4e434ac]
Is dat echt zo? Dat heeft toch ook met je meta data te maken?

[size=9:37f4e434ac](en het is trouwens "met als gevolg’ :wink: )[/size:37f4e434ac][/quote:37f4e434ac]

Ja en nee. Ligt eraan in welke mate je code niet valide is.
Als het er totaal niet uitziet en honderden (W3C validator) errors weergeeft, dan kan je ervan uitgaan dat de content op de pagina ook verkeerd is opgemaakt (ontbreken van H1, H2, H3, P, STRONG, A tags e.d.) en verkeerd is ingedeeld. En laat dat nou iets zijn waar zo’n bot waarde aan hecht.