Posix error 60

Soms valt zonder onverklaarbare redenen mijn internetverbinding weg. Ik krijg dan Posix error 60 in Safari. Als MSN aan staat, logt hij uit. Als ik mijn router reset, is het probleem opgelost. Ik heb een Telenet-verbinding. De kabelmodem werkt probleemloos. Wat zou het probleem kunnen zijn en hoe valt het op te lossen? Het komt meestal om de 2 uur voor. Is enorm vervelend.

[img:e94287c581]http://users.pandora.be/fortuna/error.jpg[/img:e94287c581]

Heb even de foutcode opgezocht:

[code:1:c626aa1f08]
Remintosch:~ remko$ cat /usr/include/sys/errno.h |grep ‘60’
#define ETIMEDOUT 60 /* Operation timed out */
[/code:1:c626aa1f08]

[quote:c626aa1f08]
/* ipc/network software – operational errors /
#define ENETDOWN 50 /
Network is down /
#define ENETUNREACH 51 /
Network is unreachable /
#define ENETRESET 52 /
Network dropped connection on reset /
#define ECONNABORTED 53 /
Software caused connection abort /
#define ECONNRESET 54 /
Connection reset by peer /
#define ENOBUFS 55 /
No buffer space available /
#define EISCONN 56 /
Socket is already connected /
#define ENOTCONN 57 /
Socket is not connected /
#define ESHUTDOWN 58 /
Can’t send after socket shutdown /
#define ETOOMANYREFS 59 /
Too many references: can’t splice /
#define ETIMEDOUT 60 /
Operation timed out /
#define ECONNREFUSED 61 /
Connection refused */
[/quote:c626aa1f08]

Oftwel, de verbinding met die host is timed out, hij krijgt geen reactie terug.
Misschien toch even je router goed nalopen?

Aan de instellingen van de router pas ik nooit iets aan. Blijkbaar krijg je bij Telenet om de 2 uur een ander IP-adres. Is het mogelijk dat dit niet automatisch ververst word bij mij? Bestaat daar een commando voor om je IP-adres te hernieuwen zoals in Windows?

[quote:8b333ceb64="spike23"]Aan de instellingen van de router pas ik nooit iets aan. Blijkbaar krijg je bij Telenet om de 2 uur een ander IP-adres. Is het mogelijk dat dit niet automatisch ververst word bij mij? Bestaat daar een commando voor om je IP-adres te hernieuwen zoals in Windows?[/quote:8b333ceb64]

Ja, dat wel, maar daarvoor heb je een router!
De router krijgt dus een dynamisch IP adres (via DHCP) van telenet en die vertaald het via NAT naar je computers toe.

Maar heb je wel een router of modem?
Kan je makkelijk zien door even je ipadres te bekijken, als je iets hebt van 10.0.x.x of 192.168.x.x dan heb je een router anders een modem…

Als je geen van bovenstaande ipadressen hebt, kan je via netwerkvoorkeuren je DHCP-lease vernieuwen…

Ik heb IP-adres 192.168.0.2. Als ik mijn router reset is het probleem opgelost, maar na een paar uur valt mijn connectie steeds weg.

Misschien ff anders de helpdesk bellen...

kan het zo ook niet zeggen :?

kijk eens naar de "leased time" in je router instellingen. een router geeft een ip-adres aan je computer voor een bepaalde tijd, de lease tijd. normaal gesproken ververst de router die tijdsperiode maar het lijkt erop dat bij jou ergens iets mis gaat.