postbank en safari

Ik gebruik safari voor postbank telebankieren. Dat gaat prima, op twee dingen na. Hij wil maar niet mijn codes (van de beveiliging) onthouden al vink ik dat steeds aan. Verder doet 'ie vreemd bij het invullen van een betalingskenmerk van een acceptgiro. Per vakje kun je 4 nummers invullen. Bij Safari kom je tot 3 en dan springt 'ie al naar het volgende vakje en daar is het hetzelfde verhaal. Wissen ervan lukt ook niet meer. Hij reageert niet op de delete toets en de nummers selecteren en dan spatie werkt ook niet. Heel vreemd. Iemand ervaringen mee en misschien een oplossing? Of maar weer een hoop mailtjes naar de Postbank? Dat verschrikkelijke langzame, lome en logge Netscape heb ik er al af gegooid.

Jongens ! [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=2131&highlight=postbank]Hier de oplossing[/url]

:wink:

Misschien toch even hier melden wat die oplossing is, anders moet je een behoorlijk lange draad doorworstelen. :wink: Er zijn eigenlijk twee oplossingen trouwens: * je installeert het debug-menu (als je dat nog niet hebt gedaan) en laat Safari voor MSIE spelen. Nadeel: in de statistieken krijgt IE er een streepje bij. * je zet de vier cijfers eerst in het tekstvakje (hoe heet dat ook al weer: opmerkingen of omschrijving of zoiets) en kopiƫert de cijfers in het betreffende vakje van het betalingskenmerk. En dat herhaal je per vakje voor de volgende vier cijfers. Nadeel: erg bewerkelijk. * derde oplossing: gebruik Camino en hoop dat het probleem in de definitieve versie van Safari is opgelost.

hoe werkt dat debugging precies? hoe kom ik in dat menu en wat moet je daarna kiezen?

De makkelijkste manier is [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17776]Safari Enhancer[/url] downloaden en installeren. Dan krijg je het debug-menu naast het help menu te zien. Je kiest dan onder 'user agent' voor de browser die je wilt nabootsen. Dat is alles. Op sommige sites helpt het om bijv. IE te kiezen om geen vervelende meldingen te krijgen zoals 'download IE om deze site te bekijken' of zoiets. En bij Girotel lijkt het dus ook effect te hebben.