Postbank revisited

Om maar weer eens een nieuw Postbank item te starten (er zijn er per slot van rekening nog niet genoeg :?): Toen ik vanmiddag inlogde op de girotel online site kwam ik daar het volgende berichtje tegen:

[b:76c9a7aa70][color=red:76c9a7aa70]Girotel Online wordt Mijn Postbank.nl![/color:76c9a7aa70][/b:76c9a7aa70]

en daar zat deze verwijzing bij:
linkje

Nou daar zijn we dan mooi klaar mee als Appelaars. Ik hoop wel dat ze voor dat ze “GirotelOnline” site afschaffen de “MijnPostbank” site eens goed werkend krijgen! :evil: :evil:

Hmm, mijn postbank werkte op mn linux pc gewoonweg niet, idem voor mn mac dus als ze girotel sluiten dan is het misschien eens tijd naar een echte bank te gaan (en niet eentje die prutsers zoals lost boys in dienst neemt)

Ze zullen wel moeten, hun java autorisatie is verouderd. Die is er eens uitgeweest, vandaar dat het even werkte met Safari 2.

http://www.nu.nl/news/537627/57/'Inlogsysteem_Postbank_gedateerd'.html

Lost Boys? wie heeft die in dienst?

Dat heeft niks met Java-autorisatie te maken. Het bericht ging over de TAN-codes, n.a.v. de mislukte scam om Postbank-klanten hun wachtwoord en een tan-code te laten e-mailen.

De beveiliging van de postbank.nl site zelf is prima en ook modern.

En overigens, ik heb nog nooit problemen gehad met postbank.nl via Camino i.c.m. de Java Embedding Plugin (ik zit nog op Panther), anderen rapporteren goede ervaringen met Netscape op Tiger, de laatste dagen werkt het ook weer op Safari, dus het is wat kort door de bocht om te roepen dat postbank.nl niet werkt op een Mac.

[quote:3ca78b4097] Lost Boys? wie heeft die in dienst? [/quote:3ca78b4097] Ik begreep dat een (gedeelte) van de postbank site door lost boys in elkaar geprutst is (en lost boys staat niet bekend om het afleveren van compatible websites/java-code)

Hmm... MijnPostbank.nl werkt bij mij prima hoor, laatst nog geld overgemaakt. Kreeg gewoon een smsje met de TAN code, die code ingevuld op de site en alles ging prima. :)

Ik werk trouwens met 10.3.9 en in Safari 1.3

[quote:e269ee2f50="sgaap"]... dus als ze girotel sluiten dan is het misschien eens tijd naar een echte bank te gaan (en niet eentje die prutsers zoals lost boys in dienst neemt)[/quote:e269ee2f50] Het zijn toch echt geen klootzakken bij Lost Boys, eigenaardig voor zo'n vooraanstaand bureau.

mijn postbank.nl doet het prima met opera

o ja idt antwoord kreeg ik op mn klachten,

Het is bekend dat de versie Mac OS 10.4 problemen kan geven met Mijn Postbank.nl. Het probleem is waarschijnlijk opgelost wanneer u de browser Opera 8.0 gebruikt. Omdat de Postbank (nog) geen ondersteuning verleent voor deze versie verwijzen wij u vooralsnog naar de volgende site:
forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=43583&start=30#

dus uiteindelijk weer hierheen verwezen.

[quote:1edf125f05="Turver"]Dat heeft niks met Java-autorisatie te maken. Het bericht ging over de TAN-codes, n.a.v. de mislukte scam om Postbank-klanten hun wachtwoord en een tan-code te laten e-mailen.

De beveiliging van de postbank.nl site zelf is prima en ook modern.[/quote:1edf125f05]

Dat gaf ik er extra bij: Wat ik bedoelde is dat de Java Applet van de postbank 0 bij 0 pixels is en ik geloof dat dat niet meer mag. En vandaar dat het niet meer werkt in Safari 2. Zie:

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=233546

Hun Certificaat “was” overigens ook verouderd, maar dat is nu 30 mei 2006.

Brr, lostboys heb een keer werk van hun gezien in ontwikkelingsfase. Gasten zijn 1e klas prutsers!

Ik draai Mijn Postbank met Safari en Panther (alle upgrades geïnstalleerd): geen enkel probleem. Ik hoop maar dat Girotel nu Mijn Postbank wordt. Ik heb Girotel zakelijk voor mijn zakelijke rekening en daar gaat men er nog vanuit dat je geen zaken doet tussen 11.00 uur s'avonds en 06.00 uur in de ochtend...De laatste stuiptrekkingen van de nog resterende ambtelijke cultuur zullen we maar zeggen.

Wast toch al heel lang duidelijk dat Girotel zou gaan stoppen...

Benieuwd wanneer zakelijke rekeningen met mijnpostbank.nl kunnen worden beheerd.

Ik weet echt niet meer waar ik aan toe ben met de Postbank.nl site, maar zojuist kon ik weer gewoon inloggen! Systeem 10.4.1 en Safari 2.0 Eindelijk!

Oja.. en wat nu niet meer werkt met de Postbank is Opera 8.0.1 maar dat maakt nu niet meer uit.. :D

[quote:2a50d01c9e] Het zijn toch echt geen klootzakken bij Lost Boys, eigenaardig voor zo'n vooraanstaand bureau. [/quote:2a50d01c9e] Ik zeg ook niet dat het klootzakken zijn, ik zie alleen dat ze nogal eens steekjes laten vallen wbt compatibiliteit (al weet ik niet of ze op dit moment degene zijn die die brakke site van de postbank zo verneukt hebben, ns.nl was een voorbeeldje, die werkte destijds pas nadat er massaal geklaagd was omdat de site niet bruikbaar was voor een gedeelte van de gebruikers ivm brakke/incompatible code)

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de ns en de postbank opzettelijk hebben gevraagd de site zodanig te bouwen zodat deze niet goed bruikbaar zou zijn voor mensen die geen windows gebruiken, in dat geval valt lost boys natuurlijk niets te verwijten (al geloof ik niet dat dat zo is)

Het wordt steeds maffer met de Postbank. Tot gisteren had ik geen enkel probleem met OSX 3.9 en Safari 2.0. Vandaag verschijnt er maar geen inlogwindowtje. Hun eigen aanbeveling gevolgd en het maar eens met Netscape 7.0 geprobeerd. Niks. Ik krijg een mededeling dat de security module niet meer geactiveerd is en dat ik moet kijken of java enabled is. Nou dat was het dus. Firefox aan het werk gezet, zelfde verhaal. Ik hoorde van iemand dat Firefox een extra java-extensie nodig heeft voor de Postbank. Weet iemand hier iets van?

[quote:7a7889e3ef="bearwil"]...met OSX 3.9 en Safari 2.0. ...[/quote:7a7889e3ef] huh?

10.3.9 met Safari 1.3 werkt hier dikke prima!

Ik heb bij sourceforge.net de speciale java-plug-ins voor Mozilla en Firefox opgehaald en nu kan ik in elk geval met Firefox inloggen. Safari blijft dienst weigeren. Overigens klopt geen ene moer van wat die klunzen weer met de site gedaan hebben, want het bleek opeens mijn eerste bezoek aan mijn eigen Postbank en ik werd dus om de activeringscode gevraagd. Wanneer leren ze het eens!!!???

[quote:86b73293b5="NiHiels"][quote:86b73293b5="bearwil"]...met OSX 3.9 en Safari 2.0. ...[/quote:86b73293b5] huh?

10.3.9 met Safari 1.3 werkt hier dikke prima![/quote:86b73293b5]

Hier ook geen probleem.

Inmiddels heb ik Safari ook weer aan het werk gekregen. Via de bladwijzers ging ik altijd direct naar de inlogpagina, werkte altijd goed, maar nu verscheen het inlogvenster niet meer. Heb net geprobeerd me uit te loggen, wat wel werkte en vervolgens kon ik via de thuispagina van de Postbank wel weer inlogggen. Ik ga dus even een bladwijzer vervangen.