Postbus verwijderd, staat nog op andere mac ...en nu

altijd veel hulp kunnen vinden uit bestaande topics, nu toch zelf eentje openen.
werkmail komt op macbook en iphone binnen, ik wilde op mijn oude imacje ook laten binnen komen.
Zag dat ik dat al eens had gedaan, maar dat was een POP account. Dus maak ik een nieuwe aan; IMAP, zodat het fijner werkt.
Vervolgens verwijder ik de 1e postbus…
Vanochtend wil ik een mail van een paar maanden terug zoeken op imac…niks… op iphone…via website mail.antagonist.nl… ook alles weg… AHH, daar had ik niet aan gedacht.
Maar op mijn macbook staat het wel nog allemaal, dus heb ik mijn macbook opgedaan en zo snel mogelijk de wifi uit gezet…
Maar nu… hoe zorg ik dat ik mijn mails kan bewaren/allemaal weer terug kan zetten?

Sleep alle mail naar een lokaal archief. Maak daarna een IMAP-account aan en sleep alles daar naar toe. (En maak een backup van je MacBook.)

Thanks. En met een lokaal archief bedoel je dan het archief dat in Mail staat? waar ik overigens alleen van mijn gmail accounts een archief zie

je kunt een postbus ook exporteren.
als je dan wifi weer aanzet, dan zal die postbus vanwege IMAP verdwijnen, waarna je em weer kunt importeren.

Als er genoeg ruimte is kan je alle mails ook in een map op Gmail slepen.

slepen = verplaatsen.
als dat fout gaat ben je alles kwijt.
maak daarom een kopie, een backup of export, voor je iets gaat doen.

Thanks!
Heb postbus geexporteerd, toen voor zekerheid op stickje gezet en eerst op mijn imac geïmporteerd, dat is allemaal goed gegaan en alle berichten staan er inderdaad weer.