postbussen uit mail overzetten

Vraagje - beetje dringend eigenlijk - : hoe zet je postbussen uit mail over van de ene mac naar de andere? De postbussen op m'n iBook moeten namelijk naar mijn iMac, omdat de eerste tijdelijk weg moet. Ik kan natuurlijk alle mails doormailen maar dat is nogal een omslachtig en tijdrovend werkje. Vandaar mijn vraag. Alvast bedankt?

Uit Help van Mail: [quote:a106956403]E-mailberichten exporteren U kunt een bericht als afzonderlijk bestand bewaren voor later gebruik of om de inhoud te importeren in een ander programma. U kunt de bewaarde e-mailberichten in het programma Teksteditor openen.

-1. Open het e-mailbericht dat u wilt exporteren.
-1. Kies ‘Archief’ > ‘Bewaar als’ en voer een naam in voor het bestand.
-1. Kies de locatie waar u het bestand wilt bewaren uit het venstermenu ‘Locatie’.
-1. Kies een structuur uit het venstermenu ‘Structuur’.
-1. Als u de optie ‘RTF-tekst’ kiest, blijft de tekstopmaak van het bericht behouden.
-1. Als u de optie ‘Platte tekst’ kiest, gaan de kleuren, lettertypen en andere opmaak verloren.
-1. Als u de optie ‘Bronversie’ kiest, zijn alle kopteksten te zien. Als het bericht bijlagen heeft, ziet u alleen de gecodeerde versie van de bestanden die als bijlage zijn ingevoegd.

Als u meerdere berichten tegelijk wilt exporteren en de optie ‘Bronversie’ kiest, krijgt het exportbestand de mbox-structuur. Met deze structuur kunt u het bestand opnieuw in Mail importeren of het naar iemand anders sturen, die het vervolgens kan bekijken. Alleen bestanden met de mbox-structuur kunnen in andere programma’s worden geïmporteerd. De RTF-structuur en de platte-tekststructuur kunt u gebruiken om reservekopieën van uw e-mailberichten te maken.
[/quote:a106956403]

Zo had ik het destijds opgeschreven toen ik alles moest overzetten:

Kopieer hiervoor de map ‘mail’ die staat in de library van iedere user. je kunt de verschillende postbussen/mappen zo uit de postbuslade van mail slepen naar de plek in de Finder waar je ze wilt bewaren. En daarna gewoon dubbelclicken op het icoontje en de postbus wordt geopend in mail.

[quote:09aa92ca47="BartjeGossen"]Zo had ik het destijds opgeschreven toen ik alles moest overzetten:

Kopieer hiervoor de map ‘mail’ die staat in de library van iedere user. je kunt de verschillende postbussen/mappen zo uit de postbuslade van mail slepen naar de plek in de Finder waar je ze wilt bewaren. En daarna gewoon dubbelclicken op het icoontje en de postbus wordt geopend in mail.[/quote:09aa92ca47]

Aha, dat dubbelklikken wist ik dus niet. Ik probeerde het icoontje (met onderliggende map) altijd naar de postbuslade te slepen en dat wilde niet lukken.

Dankjewel voor de snelle reactie! :slight_smile: