postcriptfonts printen niet in x-press

Hallo X-pressers en Indesigners... hoop dat iemand mij kan helpen. Heb x-press 6.1 geïnstaleerd. Vreemde geval doet zich voor dat ik een document gemaakt met prostcript fonts niet geprint krijg. De bij het OS bijgeleverde fonts werken wel. Dacht dat het aan Suitcase lag. Maar Lettertypecatalogus van 't OS geeft hetzelfde probleem. Iemand met dezelfde ervaring? Mijn fonts printen wel in Indesign dus volgens mij moet ik het probleem toch bij x-press zoeken. Alvast bedankt voor eventuele reakties.

Groet, Dino.

OSX 10.3.4
X-press 6.1
OCE CS 110

Misschien heb je hier wat aan. Stond bovenin op het Quark forum. Of misschien zijn er meerdere post. Kijk maar ff.

http://quark.com/service/forums/viewtopic.php?t=978

[quote:e062b02593]
All the sudden won’t print any fonts… all revert to courier
I have no idea what changed… but now i can’t print anything out of quark without it reverting to courier… i am using quark 6.1 on Mac OS X 10.3.4 with Extensis Suitcase for font management. Quark should be ashamed of themselves… look at all these people with problems… WE ARE NOT YOUR BETA TESTERS!!!

By the way… The same documents that do this in Quark, print fine out of GOOD OLE’ INDESIGN CS with no problems, As of right now I can’t even use Quark…(too tired of going through your (profanity) activation steps) everything gets saved back and then opened in InDesign… Hopefully within a few months I will have most of my documents converted and will not have to use Quark.

MY ADVICE TO ALL READING THIS IS SWITCH TO INDESIGN… QUARK HAS SHOWN DISRESPECT TO US BY RELEASING BETA SOFTWARE AND RAISING THE PRICE…

To Quark: You have seen my companies last dime… never again will you get an order from us.[/quote:e062b02593][/quote]

ik heb problemen gehad met een lettertype dat maar niet wilde werken in systeem 10, maar wel in systeem 9. Heb het door fontdoctor laten checken en er zou niks mee aan de hand zijn.

Uiteindelijk het font in de fontmap van het systeem gezet en nu werkt het wel, misschien ook een oplossing voor je?

sccs

Zijn het toevallig 'nieuwe' fonts. Adobe levert tegenwoordig veel/alles in OpenType formaat. In XPress werkt dit niet.

WOZ, Frans, Kanjer... dank voor jullie reaktie. Frans... het gaat bij mij om al mijn postcriptfonts. Niet om een enkele, misschien corrupte.

Kanjer… de fonts zijn enkele jaren geleden (ver voor OSX tijdperk) aangeschaft. De gehele Linotype library.

maar heb je het wel al geprobeerd? Gewoon effe een fontje van linotype om zeker te weten dat het niet werkt?

Je zou kunnen proberen ff je cache geheugen te legen, gezien een hoop fontproblemen van Suitcase hieruit voortkomen. Cocktail is een makkelijk programmatje wat je daarbij kan helpen en je bij macupdate.com voor nix downloaden.

http://www.macupdate.com/info.php/id/10909

Frans.... geprobeerd... maar geen geluk. Printen lukt nogsteeds niet.

jammer!

Wat gebeurt er als je er een pdf van maakt???

Patrick... en pdf maken gaat wel.... maar een poststcript file weer niet....