Power Adapter iBook problemen

Ik heb in oktober een nieuwe power adapter moeten kopen, want bij de vorige ging de snoer bij de connector kapot. Meer dan 100 euro moeten uitgeven omdat er een draadje kapot was!

Maar goed, sinds mijn nieuwe adapter kan ik geen externe apparaten meer aansluiten.
Als ik de printer aansluit dan valt de adapter uit, (te zien aan het groene/oranje lampje die dan niet meer werkt) en moet ik de adapter enkele minuten uit het stopcontact halen voordat hij het weer doet. En gezien mijn batterij al een jaar stuk is, valt dan dus ook mijn computer uit.

De nieuwe mac winkel diverse malen gebeld, maar volgens hen kan het niet liggen aan de adapter. Alhoewel de eerste keer dat ik belde, mij verteld werd dat het om een beveiliging in de adapter ging wat ter beveiliging van je computer uitvalt indien er stroomwisseling is.
Leuk bedacht, maar als gevolg daar van kan ik dus niet printen en niet scannen.

Ik weet zeker dat het aan de adapter ligt, want 1) met mijn vorige adapter had ik geen enkele problemen met externe apparaten 2) het lampje valt uit 3) toen ik een adapter leende van iemand anders had ik geen enkel probleem.

Wie kent dit probleem en weet een oplossing?

Naar de winkel gaan en het euvel daar demonstreren, en daarna kunnen zij een andere adapter inpluggen, en kijken wat deze doet, en dan krijg je waarschijnlijk gelijk... :D

Oplossing die het beste zal werken is met de geleende adapter en de iBook naar de NMW gaan en laten zien dat het niet je iBook, maar de adapter is die problemen veroorzaakt.

Jammer van die 100 euro die je hebt uitgegeven. Ik heb nu een adapter van Macally voor mijn iBook en die kost ex. b.t.w. 36 euro. Werkt perfect en is nog aardig om te zien (mooi iBook wit). Misschien een tip voor mensen die ook een nieuwe adapter nodig hebben?!

En waar heb je die Adapter van Macally gehaals dan? Want ik zoek er eigenlijk ook eentje. Alvast mijn dank,

Reset voor de zekerheid je Power Management Unit 's ! http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449