Power Mac G4 1,25 ghz (dual) doet niks meer

Ik ben in het bezit van een Power Mac G4 1,25 ghz dual met 768 MB RAM 2x80 GB Wester Dig. en 1x120 GB en Mac OS X Panther. Sinds een paar dagen geeft deze geen beeld als ik hem opstart. Omdat ik een gewoon VGA beeldscherm heb had ik hem aangesloten op een orgineel scherm. Als ik hem daarop aansluit gaf tie wel beeld en een icoon dat ie geen OS kan vinden. Na wat geruil met HD's startte die toen wel weer op maar ontzettend veel langzamer in werksnelheid dan normaal. Toen ik hem dan herstartte omdat ik Panther opnieuw wou installeren deed ie helemaal niks meer zowel op orgineel scherm als op gewoon VGA scherm. Ook als ik alleen de DVD speler aangesloten laat met orginele OS CD's erin doet ie niks (met alt ingedrukt).

Ik heb echt geen idee wat ik verder nog kan proberen, en omdat de garantie voorbij is en ik geen AppleCare heb breng ik hem liever pas ergens naartoe als ik echt zelf alles geprobeerd heb wat mogelijk is.

Als iemand suggesties heeft of eerder een soortgelijk probleem heeft gehad en een oplossing heeft gevonden hoor ik dit zeer graag.

Bij voorbaat erg veel dank

Kasper

Heb je de PRAM al gezapt? De Power Management gereset? Geheugen modules gewisseld? Cuda switch ingeduwd?

Even snel een paar dingen die je zou kunnen proberen.

Dat zijn een paar hele goede...heb ik inderdaad nog niet gedaan. Maar hoe reset ik bijvoorbeeld het Power Management en het PRAM ?

En wat is de Cuda switch ?

Geheugen zou gewoon goed moeten zijn want die zit er al sinds de koop in tenzij die opeens de geest hebben gegeven maar dat lijkt me stug ik zal er in ieder geval is eentje uit halen en kijken wat er dan gebeurt.

bedankt

kasper

Kijk maar eens bij de verhalen van Huh? [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=276762]Help! dual g4 start niet op[/url]