Weet iemand waar je een goedkope videokaart voor een Power Mac G4 kan kopen? Het betreft een Digital Audio-model uit 2001 met een 467 Mhz G4-processor en een AGP-slot. Op dit moment zit er een bejaarde ATI Rage 128 Pro met 16MB VRAM in. Ik zou graag Quartz Extreme kunnen gebruiken op deze computer en ook iets zwaardere spelletjes kunnen spelen. Een Geforce 2 MX is eigenlijk al goed genoeg.
Ik las ook dat het mogelijk is om een videokaart van een PC om te zetten naar Mac. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dit is echt een ding voor de site:
www.xlr8yourmac.com
Die kunnen precies vertellen wat waarin past en hoe PC kaarten zijn te flashen. Oudje kun je gewoon op marktplaats kopen. Ik zou een Radeon 9600 AGP zoeken. Er staat ook veel 2MX spul op die site.
Overigens zijn de meeste spellen die een snelle videokaart vragen ook van het soort dat een PPC 1.5 Ghz of meer vraagt, dus voor spellen zal het niet veel zin hebben.
Het was even knoeiwerk met een Geforce 3 Ti 200, een oude PC en twee diskettes, maar al bij al was het nog doenbaar. Toch niet aan te raden voor mensen met minder ervaring.