Powerbook 1.5 of 1.67 ghz voor muziekopnames?

Dag allemaal, ik ben een overstappende muziekdocent die graag van jullie expertise gebruik zou maken. In verband met de aanstaande aanschaf van een powerbook heb ik jullie advies nodig over een paar zaken. Ik wil het apparaat onder andere gaan gebruiken om met pro tools en/of logic opnames op locatie te gaan maken en voor zover mogelijk af te werken. Ik besef dat een desktop meer mogelijkheden heeft maar ik vroeg me af hoever je komt met een powerbook want ik hecht erg aan de mobiliteit. Ik zat te denken aan de 15 inch versie maar nu wilde ik aan julie vragen of het dan verstandig is om 200 euri meer te betalen voor de 1.67 ghz versie. Is dat verschil in processor snelheid erg relevant voor het hierboven beschreven werk? En het werkgeheugen; is het aan te raden naar 1 gig te gaan? Dit ligt nog in mn budget. Mijn laatste vraag is of het überhaupt wel een goed moment is, na het intel nieuws om dit apparaat te kopen. Kwil inieder geval niet nog een jaar wachten, en werk er het liefst al deze zomer mee. Hoop dat julie me kunnen helpen.

Matthijs van der Mede

die 1 GB extra is altijd aangewezen, hoe meer hoe beter

die 1.67 tov 1.5 zal denk ik niet zoveel uitmaken, maar inde 1.67 zit standaard een DVD brande

Inderdaad, ik denk dat 1.5 of 1.67 in percentages aan snelheid een marginaal verschil is. Geef liever meer uit aan Ramgeheugen. Hoe meer, hoe beter.

Maar… als je DVD’s wil branden (en dat is wel handig met een ingebouwde DVD-Schrijver) dan ga je voor de 1.67 versie nu, test even alles uit, en voeg je later ram bij als je merkt dat je sneller wil werken. Veel plezier.

Met veel ram moet het werken. Daarnaast als je hem nu nodig hebt moet je hem nu kopen en niet wachten op intel. Ik neem aan dat je ook niet van plan was te wachten op een powerbook G5.

Zou dan voor de 1.67Ghz gaan. Alles nèt iets meer voor nèt iets meer... :lol: