Powerbook 12" problemen

Hallo,

Ik maak al een paar maanden probleemloos gebruik van een nieuwe Powerbook 12" . Mijn vorige mac was een Powerbook 160 dus ik ben nog steeds aan het wennen aan OSX enzo, maar ik dank god op mijn blote knieen dat ik bevrijdt ben uit de wintel-hel… Helaas heb ik nu ook een paar probleempjes met deze powerbook, en nogal een verwelend probleem. Ik heb er een cd ingestoken die er weigert er uit te gaan. Dit probleem had ik al eerder, maar dat was meestal wel op te lossen door opnieuw in te loggen of te herstarten. Deze cd verdomd het gewoon om eruit te gaan!! Niks werkt, ik heb zelfs die nieuwe firmware updater van Apple geinstalleerd waarmee het probleem verholpen zou moeten worden…werkt niet!! Lekker van apple is dat er ook geen hardware truukje is om die verdomde cd eruit te trekken (met een paperclip ofzo) En om nou in een apparaat van een modaal maandsalaris te gaan peuteren met een pincetje lijkt me ook geen goed plan. Wie weet er raad??

En als klap op de vuurpijl doet UPC het niet meer op me apple!!! En wel op mijn Windows XP PC!! Hij pakt de ethernet verbinding niet meer! En direct inbellen bij de KPN werkt ook niet ! Ik moet dit bericht schrijven op een PC, ik kan het gewoon niet geloven! Ik haaaaaat PC’s! En ik begin me Powerbook ook redelijk te haten, ik flikker het kutding gewoon uit het raam binnenkort!! Help!

hm, ja kan idd frustrerend zijn.

1. Je powerbook zit nog gewoon in de garantie, dus als het ff kan gewoon terugsturen. Je weet toch trouwens wel hoe een cd eruit moet hoop ik?
    Voor de duidelijkheid: Het CD ikoontje slepen naar de prullenmand, of control-klik op het cd ikoon, en dan kiezen voor ‘media verwijderen’

2. Werkt het kabel internet niet? Heeft het ooit wel gewerkt, of lukt het gewoon helemaal niet? Gebruik je airport?

Zoek even in het archief op Chello. Je bent niet de eerste met grijze haren van de kabelcowboys. :wink:

meestal kan je een cd die is blijven hangen in je mac er weer uit krijgen door te herstarten en dan je muis ingedrukt houden tot je cd eruit is

en als dat niet lukt helpt het ook wel eens om hem onderste boven te houden tijdens het herstarten, ook wel met de toets ingedrukt gehouden.

Dit probleem he ik al eerder gehoord, zlefs van iemand die werkte bij de Apple-store hier in antwerpen. Gewoon teug naar de winkel gaan!

Dat soort dingen gebeurt spijtig genoeg wel vaker met het eerste model van een serie.

M.b.t. het 'kabel-probleem': heb je weleens een reparatieprogramma gedraaid? Het kan zijn dat er iets mis is met je directory, waardoor niet alles meer klopt. Ik heb dit zelf ook diverse keren gehad (ook met kabel (Wanadoo)) en het enige reparatieprogramma dat dit probleem kon oplossen, was DiskWarrior. 8) Norton en Drive 10 faalden hopeloos!

En wat betreft het CD-probleem, zoals hierboven ook al een aantal zeiden: terug gaan naar de dealer en ik zou eerst nog even naar Apple bellen, wellicht hebben zij nog een suggestie en hoef je de deur niet uit… :wink:

Ja ontzettend bedankt voor de tips....echter niks werkt. Heb AppleCare al gebeld en die konden er ook niks mee, heb alles geprobeerd! Dus nu moet ik wachten totdat het kloteding wordt opgehaald en totdat ie gerepareerd wordt. Zal wel weer weken gaan duren, en ik heb zo'n voorgevoel dat ze alleen die cd eruit gaan pulken zonder er een nieuwe drive in te doen, zodat ik na 3 weken wachten meteen weer hetzelfde probleem heb. (en weer kan wachten)

En internet gaat ook niet lukken…helemaal niet als ik OSX opnieuw moet installeren (gaat niet zonder cd-rom he) Wat kan er dan mis zijn met de directory?? Ik heb op mijn studentenkamer een LAN verbinding en bij mijn ouders een Chello aansluiting. Normaal plug ik gewoon die UTP kabel erin en heb ik meteen verbinding met internet. Werkte altijd! En nu begint dat apparaat opeens aan alle kanten te muiten!! Ik dacht dat alleen windows computers dit soort onverklaarbare kuren hadden!

Ik kan gewoon niet in woorden uitdrukken hoe erg ik er de pest in heb!!!

AAAAARG!!!

Kapitein Wie?? Nee maar zonder gein...ik heb idd zeer weinig geduld en tact als ik 2500 euro neertel voor een apparaat dat niet PERFECT in orde is. En ik begin me heel erg zorgen te maken, want ik ben eens gaan kijken bij Apple discussions en op andere fora en ik lees alleenmaar slecht nieuws over de 12"PowerBook... en veel gebreken klinken mij bekend in de oren, ik noem er een paar:

-het hitte probleem (het apparaat wordt echt gloeiendheet, mensen meldden zelfs het uitvallen van de geheugenuitbreiding en microfoon om die reden)

-het kromtrekken van het frame, waardoor de laptop gaat wiebelen op vlakke ondergrond

-de muisknop die niet goed past

-het scherm, dat scheef zit als je het dicht doet

-de computer crasht als je hem bij de linkerhoek oppakt en er zit een Airport Extreme kaart in (!!!)

-soms staat de computer gewoon onder stroom als je hem aan’t opladen bent!

-de rubber voetjes die er meteen afvallen waardoor de bodem krast

-en natuurlijk die verdomde combodrive die slecht ontworpen is ofzo…

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dolblij met het apparaat, maar ik heb er zoveel geld ingestoken dat ik het helemaal spaansbenauwd krijg als iets lulligs kapotgaat of niet werkt. En nu wordt ik ooknog bijna gedwongen om AppleCare aan te schaffen, want als ik over al die problemen lees die mensen met het apparaat hebben lijkt het mij sterk dat het ding nog 3 jaar probleemloos meegaat…en zolang wou ik er nog minstens mee werken!

Robert

Tjonge Robert, is inderdaad behoorlijk balen! Ik kan wel een beetje met je meevoelen. Mijn eerste iMac (blueberry) was ook een rip uit mijn lijf, hoewel hij goedkoper was dan jouw PowerBook, maar hij was direct na aankoop al aan het klooien. Zo'n aanzwellend en knalgeluid kwam eruit, nadat hij allang uit was.... Ik heb hem een stuk of 6 keer naar CARD moeten zeulen en steeds weer kreeg ik hem kapot terug, bovendien kreeg hij steeds meer beschadigingen door het repareren.... enzovoort. Uiteindelijk na een jaar gekloooooot en klagen, een nieuwe van de leverancier gekregen en direct AppleCare aangeschaft.

Het was mijn eerste Mac en iedereen versleet me voor gek, ik wordt er nog mee ‘gepest’, terwijl het al weer bijna 4 jaar terug is. Sindsdien nooit meer problemen gehad met de iMac en nu geniet mijn schoonzusje ervan. Ik heb mijn nieuw iMac G4 sinds januari en ook direct AppleCare gedaan, scheelt een hoop gezeur. Toen binnen 2 weken m’n SuperDrive kapot ging, kwamen ze zonder pardon binnen anderhalve week er een nieuwe inzetten, dus hoefde ik de deur niet uit… Perfect EN ik kon meekijken hoe de monteur de iMac opensleutelde, erg gaaf om te zien!

Ik wens je veel succes en denk nog maar eens na over die AppleCare, want je haalt het er vierkant uit, als ik zo al je klachten hoor en Apple moet gewoon kwaliteit leveren! Schande dat de eerste versies vaak zoveel gezeur opleveren, net als mijn iMac toen, ook nieuwe versie en direct al problemen met verkeerd moederbord… :evil:

Succes en laat even weten hoe het gaat… :roll:

Jemig... ik krijg het er benauwd van. Ik heb ook allerlei problemen met mijn 12" (aan/uit knop deed het niet - nieuwe machine gekregen, problemen met bijgeplaatst geheugen in beide machines, hitte-ontwikkeling), maar die waslijst kende ik niet. In elk geval sterkte gewenst met jouw sores. Overigens draait de mijne wel gewoon chello, draadloos via de router waaraan ook mijn oude iMac en mijn vriend's pc hangen.

Ik heb net als jij deze laptop met veel zorg uitgekozen en was er zo blij mee en ben nu behoorlijk teleurgesteld aan het raken in Apple. Mijn vriend was aanvankelijk, onverwacht (want windows-man), erg blij met mijn aanwinst, maar hij vindt inmiddels dat ik [i:c3f3b33844]dat prul[/i:c3f3b33844] in moet leveren en geld terug moet vragen. Zover ben ik nog niet. Eerst komt er nog een Apple reparateur langs en tot nu toe zijn de meeste kleinere hobbels dankzij de vriendelijke en deskundige mensen van de helpdesk genomen.

toevoeging: defecte batterij :cry:

ik heb net een bestelling geplaats voor een PB 12", maar ik nu deze lijst heb gezien ben ik bang dat ik toch nog maar ff cancel. Zo lang gewacht en nu zou ik nog langer moeten wachten :oops: ik weet het niet meer...

is het nu [size=18:744987f6ef]verstandig[/size:744987f6ef]om een PB 12" aan te schaffen of zal ik toch maar nog langer wachten???

Please help…

Ik zou nu NIET een PB bestellen.

Kijk maar eens op MacRumors.

In de tabs op hun homepage kun je doorklikken naar de Buyers Guide en daar is het advies voor de PB: don’t buy - updates soon.

[quote:fb6b99c908="The Photographer"]ik heb net een bestelling geplaats voor een PB 12", maar ik nu deze lijst heb gezien ben ik bang dat ik toch nog maar ff cancel. Zo lang gewacht en nu zou ik nog langer moeten wachten :oops: ik weet het niet meer...

is het nu [size=18:fb6b99c908]verstandig[/size:fb6b99c908]om een PB 12" aan te schaffen of zal ik toch maar nog langer wachten???

Please help…[/quote:fb6b99c908]

Wachten! Het is een mooi machientje, maar met teveel makke. Heb je Apple Care? Dat zou ik sowieso doen. Ik krijg nu een monteur aan huis.

Off topic - Ik zie dat ik inmiddels gepromoveerd ben tot Echte Apple Fan... nou, even wat minder dus.

Hoewel ik de pb 12" niet uit eigen ervaring ken, weet ik wel dat die waslijsten aan problemen vaak zwaar overdreven zijn... Kijk maar eens op de discussionboards van Apple. Het zijn altijd dezelfde mensen die lopen te zeiken etc. Bovendien lees je nooit de klachten van mensen die geen klachten hebben :lol:. Dus je hebt totaal geen idee hoeveel procent van de gebruikers problemen heeft. Ieder product heeft zo z'n kuren, zeker als ie op maandag ochtend is gemaakt. Ik heb een laatste generatie TiBook waar ik totaal geen problemen mee heb (bij zeer intensief gebruik). Toch kom ik op de discussionboards allerlij problemen tegen...

wat te doen? Ik zou nog ff wachten, binnen een aantal maanden zal de 12" wel een upgrade krijgen waarin een aantal van de grootste problemen verholpen zijn. Als je em nu nodig hebt, koop em dan gewoon, de kans op problemen is waarschijnlijk niet zo groot

[quote:de9f18f401="Julian"]Hoewel ik de pb 12" niet uit eigen ervaring ken, weet ik wel dat die waslijsten aan problemen vaak zwaar overdreven zijn... Kijk maar eens op de discussionboards van Apple. Het zijn altijd dezelfde mensen die lopen te zeiken etc. Bovendien lees je nooit de klachten van mensen die geen klachten hebben :lol:. Dus je hebt totaal geen idee hoeveel procent van de gebruikers problemen heeft. Ieder product heeft zo z'n kuren, zeker als ie op maandag ochtend is gemaakt. Ik heb een laatste generatie TiBook waar ik totaal geen problemen mee heb (bij zeer intensief gebruik). Toch kom ik op de discussionboards allerlij problemen tegen...

wat te doen? Ik zou nog ff wachten, binnen een aantal maanden zal de 12" wel een upgrade krijgen waarin een aantal van de grootste problemen verholpen zijn. Als je em nu nodig hebt, koop em dan gewoon, de kans op problemen is waarschijnlijk niet zo groot[/quote:de9f18f401]

Zit wat in, al hoop ik niet dat je bedoelt dat ik zit te zeiken. Je krijgt geen beeld van hoeveel powerbooks geen problemen geven. De monteur van de leverancier had het over enkele procenten probleemgevallen en vond dat ik in de ‘pech’ categorie viel.

Ik sluit me aan bij jouw opmerking dat het wachten op een upgrade waarschijnlijk de moeite loont. Ga er overigens vanuit dat alle problemen binnenkort zijn opgelost en ik daarna een vlekkeloos draaiende powerbook heb - maar ben ondertussen wel blij met Apple Care!

[quote:9dbdafacb8="els"]Zit wat in, al hoop ik niet dat je bedoelt dat ik zit te zeiken.[/quote:9dbdafacb8] Tuurlijk niet :) Als je problemen hebt, heb je het recht om dat te uiten... Maar als je een nieuwe mac wilt kopen moet je je niet blind staren op de problemen die anderen hebben. Neem het in overweging en weet dat je maar een klein deel van de gebruikers ziet en nooit degenen die geen problemen hebben

[quote:f6a8aff920="Julian"]Maar als je een nieuwe mac wilt kopen moet je je niet blind staren op de problemen die anderen hebben. Neem het in overweging en weet dat je maar een klein deel van de gebruikers ziet en nooit degenen die geen problemen hebben[/quote:f6a8aff920]

Klopt… op dit moment zijn mijn ervaringen wat [i:f6a8aff920]gekleurd[/i:f6a8aff920] en hebben weinig met de statistieken te maken.

Ik heb vandaag een goed onderhoud gehad met een Appledealer bij ons op school(Hij is tevens Quark leraar). En hij zei dat het inderdaad een maandagochtendprobleem zou kunnen zijn, hij verkoopt al enkele jaren macs, en sinds het begin dat de PB 12" uit is ook de PB, en hij heeft nog nooit problemen gehad met een PB 12" soms wat van die rubberen voetjes idd, maar dat gebeurt ook bij de TiBook.. Of heel extreem gebruik zoals vallen etc.. En voor de rest moet je volgens hem altijd Kingston geheugen gebruiken en heb je met hitte nergens last van (qua uitvallen) en je hebt levenslange garantie op je geheugen. En apple zegthet ook, de PB 12" voldoet aan de normen qua hitte produktie.

Dus ik ga niks cancellen en ik wacht het wel af als ik hem binnen heb,
duurt alleen nog ff :cry: