Powerbook 12" problemen

He klote WinXPlee, eerste dubble post is binnen... :evil: :evil:

EN btw is die update niet voor de 15" ?? :?

Dat weten we over 10 dagen. Tot die tijd doet de geruchten molen zijn werk.

Zou mij zelf niets verbazen als er PB’s met zwaardere processoren dan de huidige G4 komen, om zo het gat met de iBook wat groter te maken.

[quote:e0b37f3a0b="The Photographer"]Ik heb vandaag een goed onderhoud gehad met een Appledealer bij ons op school(Hij is tevens Quark leraar). En hij zei dat het inderdaad een maandagochtendprobleem zou kunnen zijn, hij verkoopt al enkele jaren macs, en sinds het begin dat de PB 12" uit is ook de PB, en hij heeft nog nooit problemen gehad met een PB 12" soms wat van die rubberen voetjes idd, maar dat gebeurt ook bij de TiBook.. Of heel extreem gebruik zoals vallen etc.. En voor de rest moet je volgens hem altijd Kingston geheugen gebruiken en heb je met hitte nergens last van (qua uitvallen) en je hebt levenslange garantie op je geheugen. En apple zegthet ook, de PB 12" voldoet aan de normen qua hitte produktie.

Dus ik ga niks cancellen en ik wacht het wel af als ik hem binnen heb,
duurt alleen nog ff :cry:[/quote:e0b37f3a0b]

Okeee! Nou, vertel tegen die tijd hoe het je vergaat. Ik ben wel in voor een succes story. Wij hebben het geheugen weer omgewisseld en pobo doet het momenteel voorbeeldig - zij het op het lichtnet.

De PB is nog niet bij een dealer besteld, maar bij mijn baas. En hij gaat pas Eind juni / begin juli bestellen. Komt er over 10 dagen echt schrikbarend goed nieuws kan ik mijn bestelling altijd nog veranderen.

En Els als ik hem binnen heb, post ik dat meteen en zal heel de wereld het kunnen lezen hoe het mij en mijn PB vergaat…

Juist! bestelle die PowerBook... Misschien zit ik wel te zeiken over een paar probleempjes, maar dit apparaat wat ik nu op me schoot heb blijft zegmaar het geilste piece of equipment wat je kunt aanschaffen op dit moment. En ik kan jullie vertellen dat mijn PB mijn productiviteit factor 10 heeft vermenigvuldigd t.o.v. van wat ik deed op een Athlon 1Ghz 512MB niet zo heel oude PC onder windows XP Pro. Ik werk met Reason, een programma dat op die PC al extreem krachtig is, maar met mijn Mac kan ik die software verder, heel veel verder pushen. Ik sta echt te kijken van de mogelijkheden die dit apparaat mij biedt als muzikant/fotograaf/filmmaker/mafkees/DTP'er/student. Het is alsof ik nu Ferrari rijd terwijl mijn vorige auto een Fiat Panda was...

Gewoon kopen, AppleCare nemen en veel geld met het apparaat verdienen, kun je na 3 jaar echtwel een G5 dual processor powerbook kopen (ik noem maar iets)

Ik heb trouwens gekeken op MacRumours, daar staat voor de powerbook "don't buy updated soon" Maar nergens staat er dat het gaat om de 12" en de 17". Bij andere nieuwe modellen of updates zoals de nieuwe eMac, iBook staat dat je ze moet kopen omdat ze onlangs nog vernieuwd zijn (of helemaal nieuw). Daarom zal het waarschijnlijk gaan om de 15" PowerBook. Ik kan me niet voorstellen dat Apple alle kopers van de nieuwe 12" en 17" in hun bek gaat kakken door binnen een half jaar modellen op de markt te brengen die zo extreem veel beter zijn dat je investering opeens gebakken lucht blijkt te zijn. En waarom 2,3 of 4 maanden wachten op het allernieuwste van dat moment, er zullen altijd problemen zijn met dit soort geminiaturiseerde supercomputers. In die maanden zou je al lang aan de slag kunnen met deze machines en je productiviteit vet te boosten. Dat is zeker meer waard dan die paar honderd euro die je bespaard door een paar maanden te wachten en doorgaan met werken met je verouderde spullen . En wie zegt dat de nieuwe revisie probleemloos is? Dit soort apparaten zullen altijd kwetsbaar blijven...net als die nieuwe Ferrari. Waarin ik toch liever rijd!

Veel plezier met je nieuwe PowerBook.

PB12INCH, jouw argumenten om nu een PB aan te schaffen zijn op zich goed. Maar er staat gewoon over een week iets te gebeuren wat zeker invloed zal hebben op de produkten van Apple en mogelijk ook de prijzen. En als je dat weet, dan moet je gewoon even wachten. Vanaf 23 juni weet je hou de actuele situatie is en dan kun je op dat moment een hele goede keuze maken. Zonder het "had ik maar..." gevoel.

Zo weer terug van weggeweest..

Ik heb tegen mijn baas gezegd dat hij nog een weekje moet wachten met bestellen, want dat zou wel eens een voordeel kunnen zijn voor hem, en mij :smiley:
En ik ga nu echt niks cancellen, heb namelijk een Ibook12" in mijn handen gehad, en dat was al great, moet je voorstellen als er een G4 proc. in zit. En dan zeker veel geld er mee gaan verdienen :lol:

Heeft iemand nog een (foto)opdrachtje voor me?? :mrgreen:

Maar ik denk dat ik hem eind juni in huis heb, of er moet inderdaad ontzettend goed nieuws komen dat mijn baas besluit later te gaan bestellen, maar denk idd niet dat ze nu de PB 12" al verbeterd hebben, eerst de 15" en misschien gebeurd er idd iets met de prijs, maar dat is alleen maar mooi…

[quote:7e1134d905="PB12INCH"] Ik kan me niet voorstellen dat Apple alle kopers van de nieuwe 12" en 17" in hun bek gaat kakken door binnen een half jaar modellen op de markt te brengen die zo extreem veel beter zijn dat je investering opeens gebakken lucht blijkt te zijn. [/quote:7e1134d905]

Herinner je je nog wat ze vorig jaar met de iMac hebben gedaan ??!!

Zetten ze er na een half jaar ineens een veel stoerder scherm op… zit je dan met je lullige 15 inch scherm.

Nou ja ik ben nog steeds blij met mijn speeltje…

[quote:8a6ee6c2b2="The Photographer"]EN btw is die update niet voor de 15" ?? :?[/quote:8a6ee6c2b2] nou als de 15" wordt upgedate dan wordt hij sneller dan de 17", en dat lijkt me geen slimme zet van apple.. waarschijnlijk wordt de hele lijn vernieuwd, want de12 en de 17" zijn inmiddels ook al bijna een half jaar geleden geintroduceerd. ik zou dus nog wachten tot maandag avond en dan een gloednieuw model aanschaffen,.. ja die wordt misschien een paar weken later geleverd dan als je nu de 12" besteld, maar trust me er komen nieuwe... en je voelt je klote als je dan een oude hebt.

[quote:8a6ee6c2b2=“PB12INCH”]Daarom zal het waarschijnlijk gaan om de 15" PowerBook. Ik kan me niet voorstellen dat Apple alle kopers van de nieuwe 12" en 17" in hun bek gaat kakken door binnen een half jaar modellen op de markt te brengen die zo extreem veel beter zijn dat je investering opeens gebakken lucht blijkt te zijn.[/quote:8a6ee6c2b2]
wat je vergeet is dat apple hun pro lijn ieder half jaar vernieuwd en de 12" powerbook wordt inmiddels al een half jaar geleverd…
EN steve heeft gezegd dat het het jaar van de notebook is dus we kunnen nog wat moois verwachten!!

HS-L

Tis misschien een beetje off-topic maar omdat er hier toch over die nieuwe 15" PB gesproken wordt. Ik wil me zon ding gaan aanschaffen maar in hoeverre zal die vernieuwend zijn op die oude? En in hoeverre wordt die duurder dan de huidige 15", deze kan ik me nog wel veroorloven maar gaan die prijzen straks weer omhoog als dr nieuwe zijn?

Thijs, over 4 dagen weten we het. Iedereen zit hier z'n vingernagels af te bijten van de spanning. En sommigen zijn al aan de teennagels begonnen :wink:

Maandag 23 juni is surprise avond en dan vertelt Steve wat voor moois er allemaal op ons afkomt.

de prijzen zijn net verlaagd en volgens mij is dat voor een groot gedeelte om het euro-dollar verschil weg te trekken, dus ik denk dat het in principe net als altijd is dat de nieuwe dezelfde prijs heeft,..

en of hij vernieuwend gaat zijn,… tsja,… dat is alleen maar speculeren:

[b:eed7952cfe]mogelijkheid 1:[/b:eed7952cfe]
[i:eed7952cfe]G4 1Ghz en 1.2Ghz met backlit keyboard
snelle combodrive of 2x superdrive (misschien wel 4x)
scherm wordt 15.4" en daarbij krijgt hij dezelfde breedbeeld verhouding als de 17" powerbook en de 20 & 23" cinema display.
alu behuizing[/i:eed7952cfe]

[b:eed7952cfe]mogelijkheid 2:[/b:eed7952cfe]
[i:eed7952cfe]PPC 970 1.2Ghz en 1.4Ghz met backlit keyboard
snelle combodrive of 2x superdrive (misschien wel 4x)
scherm wordt 15.4" en daarbij krijgt hij dezelfde breedbeeld verhouding als de 17" powerbook en de 20 & 23" cinema display.
alu behuizing[/i:eed7952cfe]

ik vind mogelijkheid 1 logischste, maar het wordt het jaar van de laptop dus he waarom geen 970,… die is tenslotte koeler, kleiner, en zuiniger. misschien dat apple dan wederom de zuinigste laptops kan hebben, want ze beginnen ook daarmee nu behoorlijk achter te lopen. jammergenoeg.

Hmm dat ziet er zeer interessant uit, maar is er met Mac OS X nog goed te werken op zon 1Ghz PB? Het is zon grote investering dat je de komende jaren wel even vooruit wil kunnen ( lijkt me ). Dan zou een PB met die nieuwe processor wel heel mooi zijn.

Ik krijg het idee dat de G3 in de iBook’s een beetje achterhaald is, dat zou dan de 3e generatie processoren zijn die op het moment in de verkoop is. En wat ik ervan gezien heb loopt Mac OS X ook niet zo best
op een G3. Je moet wel een PB kopen wil je een beetje een investering doen. Of zit ik er dan flink naast?

Daar wil ik toch eventjes op reageren als troste iBook bezitter (14", 700Mhz G3, 640mb Ram). Ik zou niet weten waarom OSX niet lekker loopt op mijn iBook, het loopt in tegenstelling zelfs heel erg vlot. Ik heb enkele weken geleden wel de hoeveelheid ram tot 't maximum opgedreven, dus nu loopt het nog lekkerder als voorheen...

Dat wou ik toch eventjes kwijt… :lol: :wink:

Ik draai hier OS X op een 800 Mhz iBook en een 400 Mhz iMac DV. Geen probleem voor gewoon gebruik. Ga je flink aan de slag met iPhoto of iMovie, dan wordt het uiteraard wel een ander verhaal. De iMac heeft dan toch wat meer bedenktijd nodig.

ja weet je wat het is, je hebt een G3 en je hebt de huidige G3 en je hebt de volgende generatie G3's.

de huidige generatie G3’s heeft 2x zoveel cache als de G3 voor de G4 en de volgende generatie G3’s krijgen een soort altivec en nog meer cache,… dus het zou mij niks verbazen als volgend jaar rond deze tijd G4’s er niet meer nieuw zijn, maar G3’s wel,… want de G3 wordt nog steeds ontwikkeld en vernieuwd en dus sneller dan de huidige G4. en apple wil waarschijnlijk door alle problemen met motorola een IBM only line en dat is niet zo raar…

het is heel makkelijk ik zou nu nooit een G3 kopen simpelweg omdat ik mijn mac proffesioneel gebruik en ik me niet kan veroorloven om volgend jaar een nieuwe te kopen als de volgende versie van de designpakketten te traag worden! maar gebruik jij je mac niet proffesioneel dan maakt het helemaal geen zak uit!

Allereerst mijn excuses tegenover de bezitters van een iBook die ik op hun hartjes heb getrapt :P . Ik wil niet zeggen dat de iBook een slechte machine is maar ik vroeg me dat gewoon af, na 2 jaar op een G2 266MHZ machine met Mac OS 8.x en tig jaren met *BSD/Linux zie ik Mac OS X als het ideale OS voor de desktop, het ziet er retegelikt uit en printen naar PDF en andere goodies zitten er standaard op.

In eerste instantie wordt de nieuwe aanschaf een vervanger voor mijn desktop en daar wil ik de komende jaren wel mee vooruit kunnen. Ik vind het zonde om nu 2000,- uit te geven aan een iBook die naar verhouding wat minder lang ‘meegaat’ als een Powerbook die wat duurder is. Dat is persoonlijk natuurlijk maar ook ik kan me niet iedere 2
jaar een nieuwe laptop veroorloven. Dan kun je beter een keer goed
investeren en de komende jaren vooruitkunnen :slight_smile:

Maarja das mijn mening he :slight_smile:

Grootste overweging voor PB is dus wel de G4.

als je 2000 voor een iBook uitgeeft heb je wel een erg dure iBook..

maar je hebt helemaal gelijk de powerbook gaat waarschijnlijk iets langer mee…