powerbook 12" !!!!!!

Ik wil dol graag een powerbook g4 12" kopen maar in de macfan van maart stond dat het niet goed was dat er geen cashe in zit en dat het jniet goed is voor de toekomst dus is het dan nog wel de moeite waard of is er niets mis aan ?

:apple: mac think differend

Ligt er ook heel erg aan wat jij met die Powerbook wil gaan doen hoor ! Waar wil je dat bookie voor gaan gebruiken?

De MacFan heeft wel vaker wat te zeiken...

Ik heb ook hele goede berichten gehoord over de 12". Het hangt er eigenlijk van af waarvoor je hem wilt gebruiken. Zelf werk ik veel met Photoshop. Resolutie is dan belangrijk. Hoe meer pixels, hoe beter voor mij.

Maar als je alleen wilt surfen, tekstverwerken en mailen, lijkt me dat de 12" prima voldoet. Hij is echt lekker klein wat hem erg handzaam maakt. Hij voelt ook lekker solide aan. Beter dan de 15" TiBook die ik anderhalf jaar geleden kocht. De specificaties zijn wel wat minder dan de 15" en de 17" maar voor bovengenoemde toepassingen voldoet het zeker.

Ik weet niet precies wat de MacFan schreef maar technisch is hij idd iets minder dan de andere modellen. Daarom is hij ook een stuk goedkoper. Als je het zeker wilt weten, raad ik je aan om eens te gaan praten met een goede Apple dealer (bijvoorbeeld MacSupport in Uitgeest). Je kunt dan de specificaties van de modellen met hun doornemen en zodoende een weloverwogen keus maken. Mocht je de ‘tech spec’ pagina nog niet gezien hebben:http://www.apple.com/nl/powerbook/specs.html.

Veel sterkte met het maken van je keuze.

PS ‘different’ schrijf je met een ‘t’ aan het eind…

Zie ook het eerdere topic "[url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=2846&highlight=]12inch geen L3cache maar wat dan wel ?[/url]".

is de powebook ook goed volgens de prijsclasse ? :o

of betaal je veel meer dan ie eigenlijk maar kan ? :?

met de powerbook12"

zou ik games spelen (downloads) , mail , internet, website bouwen ,tekenen zoals banners maken of zelf icoontjes enzo, en ook voor school,verder ook muziek en online chatten. dvd bekijken enz. :smiley:

welke progies krijg je ook bij de powerbook12" ? en kan ik er ook wat info over. :wink:

:apple: apple think differend

Een 12" notebook moet je niet kopen omdat je er al die zaken op wilt doen. Zo'n apparaat is ultra-portable, gemaakt om makkelijk mee te nemen en toch veel te kunnen doen. Maar hij is niet gemaakt om lekker op te gamen of een website te bouwen.

Een PB 12" is een relatief snelle notebook waarmee je uitstekend dagelijkse computerzaken onderweg kunt doen. Je betaalt relatief veel geld om een G4 in een heel kleine behuizing te vrotten. Mocht je niet afhankelijk zijn van de processorkracht, dan kun je misschien beter een iBook 12" nemen, scheelt je een hoop eurootjes.

maar hij heeft wel veel opslagruimte dus al die zaken is geen probleem ik kom niet zonder beslagruimte te zitten,

mn site is heel erg klein,je logd je in op een site en dan kun je aan de slag ,this alleen maar tekeningen uploaden voor mn site dus niets installeren of zo. :lol:

de games die ik speel heb ik nooit lang het zijn altijd zo van die kleine internet games. zoals je die kunt downloaden op de apple site dus dat lijkt me ook geen probleem. :lol:

dus ik zie niet in welke probleem er is! :slight_smile:

Als het hobby-werk is, dan is er geen probleem. Ik dacht dat het om pro-werk ging.

PB 12" is tikkie sneller, tikker stoerder, tikkie meer opslag dan iBook. Maar wel voor flinke mep meer geld. Als dat geen probleem is dan, gewoon de PB nemen. Maar je zou ook kunnen wachten op de 15" aluminium PB (zo zeggen de geruchten).

maar ik wil ook graag een beetje info over de proggies

en of er iemand een progie weet voor een grote site te maken zoals bij windows frontpage xp (ik ben nog maar net gescwitcht ik heb nu een 2de hands e-mac :wink:

[quote:bef5c8906d="appeltje"]maar ik wil ook graag een beetje info over de proggies[/quote:bef5c8906d] Heb je niet op de door tiny gelinkte site gekeken?

[quote:bef5c8906d=“appeltje”]en of er iemand een progie weet voor een grote site te maken zoals bij windows frontpage xp (ik ben nog maar net gescwitcht ik heb nu een 2de hands e-mac :wink:[/quote:bef5c8906d]
Macromedia Dreamweaver, Adobe GoLive

prijs ?

Dreamweaver ?475, GoLive ?479

http://www.machouse.nl/

:o wow! is er geen goedkoper alternatief ? :sealed:

nog een vraagje zou ik dan eentje met dvd-r of zonder kopen ? in de macfan van maart stond dat als je er eentje MET neemt da de schrijver dan mijzonder traag gaat .

Freeway 3.5 voor ?210,08 (alle prijzen excl. BTW)

http://www.noadis.nl/freeway/b12a.html

Meer namen schieten me 123 niet te binnen.

maar nu weet ik nog steeds niet of ik een dvd-r of zonder zou nemen :mrgreen:

[quote:b77d452c71="appeltje"]nog een vraagje zou ik dan eentje met dvd-r of zonder kopen ? in de macfan van maart stond dat als je er eentje MET neemt da de schrijver dan mijzonder traag gaat .[/quote:b77d452c71]

de DVD brander brandt DVD’s op 1 speed, en cd’s op 8 speed,…/.
de combo brand cd’s op 24 keer!

HS-L

dat is een groot verschil en 1 speed hoelang duurt dat dan als er 1 dvd klaar is ?

met 1x speed heeft een dvdbander 1 uur nodig om een dvd van 60 minuten te branden. een 2x speed brander heeft dus maar een half uuur nodig.

en wat vinden jullie van de rest van de powerbook ?

en wat kun je nog allemaal uitbrijden en welke progies staan er op ?
graag ook info over die progies