Powerbook 15" batterij...

Ik heb mijn powerbook nu een week, maar wat mij opvalt is dat de batterij zeer snel leeg is. Volgens de beschrijving 4.5 uur in mijn geval 2.15 uur ondanks dat ik de in het boek beschreven calibratie methode heb uitgevoerd. Is dit normaal of zijn er gebruikers die er langer mee doen. Zo, ja welke optie staan er bij Energy Saver aan...

Draai je 10.2 of 10.3? Panther geeft wel wat verbetering. Met een beetje goede wil, scherm niet op verblindend en alles dat niet nodig uit haal ik een kleine drie uur uit mijn batterij. (PB 15", aluminium, 1,25 ghz.)

bij de review van de 15" alu in op www.macworld.com noemden ze als nadeel van de nieuwe PB dat de batterij maar heel kort meegaat (2 uur en 4 minuten, als je een DVD kijkt)

dus het is blijkbaar “normaal”

ik krijg met een volledig opgeladen batterij de melding in mijn menubalk dattie maar 1.50 maximum meegaat. Een vriend van me heeft een Titanium die makkelijk 3.50 optekent, hopelijk verbeterd het met panther idd..

:?

Ik draai nog op 10.2, maar installeer binnenkort Panther. Vreemde is dat ik mijn pb uitzet als hij nog 1 uur te gaan heeft, maar start ik hem een paar uur later weer op dan is het nog maar 40 minuten.

Zal wel een reserve batterij erbij worden…

Die van mij gaat ook maar twee uur max. mee, erg jammer als je in de trein zit voor een lange reis en je moet stoppen in verband met de accu. Blijkbaar heeft de 4,5 uur tijdsduur te maken met een extern beeldscherm erop aan sluiten en dan de computer niet aanraken. Heb dit van een vriend gehoord.