Powerbook 15" display niet sluitend?

Ehm,

misschien een rare vraag, maar heeft iemand dit ook?
Ik heb net een gloednieuwe Powerbook 15" 1.67 Mhz gekocht, als een kind zo blij mee zitten spelen:
Ik doe voor het eerst de deksel (noem je dat zo?) of de display dicht…ik kijk bewonderend naar de vorm van de Powerbook, en zie opeens dat de display aan de ene kant wel mooi plat op het toetsenbord ligt en aan de andere kant niet.
Even geGoogled, het enige wat ik vind is “lid not closing” dus de magnetische sluiting die niet werkt maar niets over dit probleem.
Heeft iemand dit ook, en valt dit onder garantie?
Dank alvast voor adviezen!

Misschien kun je een foto posten?

Ik heb helaas hetzelfde probleem ja. Eerst was het niet zo erg, maar sinds het scherm is vervangen zit het echt duidelijk scheef ja. Best wel jammer voor zo'n mooie laptop. :(

Bij mij idem dito. Rechts anderhalve milimeter speling, links een milimeter. Het schermdeksel lijkt enigszins kromgetrokken (vanuit het scherm gezien dus bol). Als je er recht voorzit als ie dicht is, is de afwijking best duidelijk te zien.

Ik vermoed dat het deksel gevoelig is voor vervorming door wellicht warmte.

Als je hier naar Apple toe een punt van zou maken, zou je dan ‘een punt’ hebben?

EDIT: je foto’s gezien Kino, en herkenbaar want net als bij mij

Hier de foto's van de scheve display:

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=12279

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=12280

Ik het precies het zelfde bij mijn 17". Zag het pas na 2 maand ofzo. Jammerlijk schoonheidsfoutje maar ik heb me er bij neer kunnen leggen.

Ik ga toch even mail-a-mac bellen, vraag me af wat ze kunnen doen... Schoonheidsfoutje? Een laptop van 2000 euro. :(

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 17" mijn scherm staat en beide zijkanten een beetje omhoog maar ja schijnt bij bijna alle powerbooks zo te zijn dus helaas.

Mijn 15' PB hetzelfde. Hij functioneert er niet minder om en het valt me al niet meer op. In het begin stoorde het mij ook. Misschien dat het bij de PBPro minder is omdat deze twee haakjes heeft.

Ik zie nu dat mijn PowerBook 12 inch er ook last van heeft. Ook aan de linker kant meer speling dan rechts.

Men neme de laptop en stopt deze in en haalt deze uit uwen favorieten tas. Hoe doe je dit? Je grijpt de laptop ergens in de buurt van het pulserende lampje beet en knijpt.

Dat is mijn vermoeden, 1 handig uit de tas graaien.

Volgens artikels die ik hier al over gelezen heb, ligt het aan het aluminium die door de warmte/koude gaat buigen. Soms buigt het zichzelf weer op z'n plaats, soms ook weer niet.. Nadeel van dit materiaal denk ik.

Mijn collega heeft het ook op haar powerbook 15", maar stoort er haar verder niet aan.

heb ik ook met mijn 15" pb titanium, mijn broer ook.

[quote:1690bf78c9="kino"]Ik ga toch even mail-a-mac bellen, vraag me af wat ze kunnen doen...[/quote:1690bf78c9] Niks. Een dunne aluminium behuizing trekt nu eenmaal krom bij opwarming. Ze doen het allemaal: de mijne ook.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39729&highlight=

de mijne ook :( ik denk niet dat mailamac er veel zal een kunnen doen

bij mij hetzelfde probleem...

Zo zijn er ook mensen wiens onderkant van hun PB een beetje schuinstaat, wat resluteert in een beetje gewiebel. Ik dacht dat ik er last van had, maar ik vermoed dat het soms de ondergrond is die schuin loopt. Op een glazen plaat staat ie recht, en ik vermoed dat glas niet zo makkelijk buigt.

Tsja, MailaMac zegt dat elke PB net iets anders is misvormt, en dat er niks aan te doen is. Ze willen hem met alle plezier omruilen (met het risico dat ik er een krijg die het nog erger heeft). Ik ben inmiddels gaan houden van mijn PB, dus laat het er maar bij!