PowerBook 15" G4 Kapot??

Mijn PowerBook 15" g4 is volgens mij kapot. Hij heeft erg veel moeite met het typen en is erg traag. Hij selecteerd zomaar teksten en als je dan typt dat gaat alles dus weg, hij plaatse de cursor (of iig het geval wat aangeeft waar je typt) zomaar ergens in de tekst en ga maar door, ga maar door.

ook werkt de muisklik maar af en toe.Kan ik ergens om garantie vragen of hoe werkt dit??

Duur van dit bericht te typen: 23 minuten

Is dit ook in andere applicaties of alleen in je browser?

Neeh ook in andere aplicaties doet hij het. Net ook weer in Adium........ :( :( :(

Kapotte geheugenmodule ?

Hoe kan ik daar achter komen????

Als het goed is heb je een CD met Apple hardware test bij je pobo gekregen, daarvan opstarten en kijken of ie wat vind,.

[quote:ace045689c="Randy"]Kan ik ergens om garantie vragen of hoe werkt dit??[/quote:ace045689c]

Dat kan degene bij je hem gekocht hebt precies uitleggen.

Overigens lijkt het me verstandig om eerst Disk Utility en Hardware Test eens van je installatie-cd te laten draaien. Ook kun je kijken of het aanmaken van een nieuw gebruikersaccount iets uitmaakt.

die heb ik dus niet meer... zijn er nog andere manieren??..

[quote:511148b932="Randy"]die heb ik dus niet meer... zijn er nog andere manieren??..[/quote:511148b932]

Contact opnemen met de dealer.

Paar vragen: - zit je harde schijf niet helemaal vol (mijn ervaring is dat ie dan errug traag wordt) - gebruik je je trackpad of een externe muis?

trackpad maar die is inmiddels ook al niet meer goed werkend. Harde schijf is voor de helft vol...

probeer eens met een externe muis; misschien is je trackpad kapot? Anders maar naar een dealer (maak wel eerst een backup, maar dat wist je natuurlijk al :))

edit

draai ook eens wat schoonmaak progjes zoals macjanitor en cocktail :) of probeer een clean instal...

waar kan ik die programma's downloaden???/... sorry ben beetje leek op dit soort gebieden..

ik heb ze nu maar snap nog steeds niet wat ze precies doen......

en hoe het werkt... :(