powerbook 15 inch

hallo iedereen,

men ouders hebben mij toestemming gegeven om een powerbook te kopen!
heb nu toch een beetje twijfels met de recente problemen, wat zouden jullie doen?

grtz

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=63096&highlight=&sid=250da5adb1a036e807e5a3ae409a3579]klik[/url]

see for yourself

leg er zelf wat geld bij en neem de 17" ;)

ja dat zou ik dus ook doen als je van de 17" houd maar ik vind hem te groot

De 17" is wel top om mee te werken natuurlijk alleen kan je zijn aspect van echt draagbaar zijn wel wat in vraag stellen.

het is eigelijk wel om mee te nemen naar school dus een 17 inch is iets te groot maar ga kijken hoeveel het prijsverschil is

grtz

dus iedereen staat achter de beslissing om een 17 inch pb te kopen???

grtz

Je moet er vooral zelf achter staan. Jij zult hem moeten gebruiken, wij kunnen enkel maar adviseren. Ik koop zelf nooit iets omdat iemand anders wil dat ik het koop. Begrijp je?

Alvast veel plezier, wat je ook kiest!

jep, das waar, ik sta er wel achter maar nu moet ik alleen nog men ouders overtuigen:d en dat gaat nog wel ff duren! ik ben wel blij dat ik hier jullie meningen kan horen over de powerbook want anders had ik de 15 inch al besteld en zat ik met de gebakken pere :o zijn er eigenlijk nog grote verschillen tss de 15 en 17 inch (buiten het scherm natuurlijk!)???

grtz

Het verschil is die 2 inch, 40 Gb harde schijf en 520 euro.

Persoonlijk vind ik het heel veel geld voor die 2 dingen.

De nieuwe PowerBooks hebben gewoon garantie, dus als je zo’n foute hebt kun je die volgens mij gewoon blijven omruilen tot je een goede hebt… persoonlijk zou ik dat eerder doen dan 520 euro extra uitgeven puur om die rompslomp mis te lopen.

heet is wel veel geld, maar als je om de 2 a 3 dagen een nieuwe moet gaan halen, (als ze je er al een nieuwe geven) dan heb je er helemaal geen geniet van! en als ik nu zou kiezen voor de 17 inch versie dan zal ik weinig of geen problemen mee hebben! kzei al een klein woordje tegen men pa van ik ben eens aan het kijken of er geen problemn zijn met de 15 inch en hij zei, ik hoop van niet want het mag wel goed zijn voor die prijs!

[quote:21c96fd5f5="WouterReyntjens"]...maar als je om de 2 a 3 dagen een nieuwe moet gaan halen...[/quote:21c96fd5f5] Maar dat is maar tijdelijk, en voor hetzelfde geld heb je gelijk een goede...

Maar daarom dus mijn vraag, die je aan jezelf moet stellen,
is het je [b:21c96fd5f5]520[/b:21c96fd5f5] euro waard om dat tijdelijke ongemak te ontlopen ?

ik denk het wel, ik weet het, het is veel geld! maar we kopen de laptop via iemand en als ik die laptop dan moet teruggeven in return dan moete we eerst al een 100tal km rijden en ik heb dan liever een bug/probleem vrij 17 inch te kopen

Het is een moeilijke keuze, en eigenlijk kunnen wij alleen argumenten aandragen, jij moet ( samen met je ouders ) de afweging maken. Enige wat ik zeg bij zo'n bedrag: beslis niet binnen een dag, denk er echt even goed over na.

ik heb nog eens een recente prijsaanvraag ingedient voor de 2 pbs en als ik die binnenheb, ga ik kijken hoeveel het verschil is! als het oke is, dan neem ik de 17inch:d maar als die te duur is, neem ik de 15inch:d ist een goede keuze om 1gb ram bij te kopen?

grtz

Ja. OSX werkt aanzienlijk beter met een grote hoeveelheid RAM. Koop zoveel mogelijk RAM erbij als je budget toelaat.

oke thx,

ik laat je nog weten wat ik ga doen alsk ik de prijsoffertes binne heb

Het is niet omdat er nu een onverwachte productiefout in de 15"-lijn is gekomen, dat je je genoodzaakt moet voelen om een 12" of een 17" te kopen... Ikzelf wil de 15" kopen, en ik heb nog niet gedacht aan goedkopere of duurdere dingen. Waarschijnlijk zal Apple de fout wel inzien, zeker als er geen enkel apple-forum meer is dat niet roodgloeiend staat van al de probleemvermeldingen met die PB updates. (Hopelijk gebeurd dat snel, ik wil hem dan ook snel kopen).

Als je’r vandaag een koopt dan heb je hoogstwsl een probleem met het scherm (als je het dan al storend vindt) en dat wordt ook wel vervangen omdat Apple het algemeen zal laten omruilen. Die batterij kun je terugdoen als die problemen geeft, en sja voorts van de rest heb je nog andere opduikende problemen zoals vastlopers, koelers die onnodig aanslaan, etc…

Ik geloof dat het op termijn wordt gecorrigeerd!

ja maar ik wil hem ook binnekort kopen dat ik in de vakantie er al wat op kn werken! dus denkt toch dat het een 17inch gaat worden @mac_laurens: ga jij om de 3 dagen naar de applestore gaan om een nieuwe batterij? ik denk dat je snel mac gaat haten na een tijdje :(

grtz

Ik heb liever een 15" met de scherm probs dan een 17" zonder, heb het ook afgewogen, maar een 17" is wel weer erg groot, en een 12" te klein voor het serieuze werk.

Ik heb nu een 15" met minimale schermproblemen, en ik ben wel tevreden :slight_smile: