Powerbook 15" òf Macbook Pro 15"

Ze zijn ogeveer even duur, maar welke is het verstandigst om aan te schaffen. De powerbook 15" met waarschijnlijk de bekende accu- en beeldscherm problemen of de nieuwe Macbook Pro met wellicht enkele kinderziektes?

Macbook pro 8)

Kijk ook even [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=67727]hier[/url]

Kies je voor de Macbook Pro dan zullen een aantal app waarschijnlijk nog niet op de 'volle' snelheid draaien. Een hoop software-ontwikkelaars moeten hun pakketten nog aanpassen aan het nieuwe intel-gebeuren. Gezien de vraag naar de nieuwe intelmachines én de snelheid waarmee Apple deze op de markt gaat zetten zal dit wel vrij rap gaan gebeuren. Apple heeft immers aangekondigt dat dit jaar alle hardware vernieuwd zal worden en uitgerust met nieuwe intel-processoren. Wil je dus klaar zijn voor de toekomst enhet risico van eventuele kinderziektes op de koop toe nemen dan zou ik gaan voor een Macbook Pro. Kies je echter voor productie en wil je direct aan de slag en tegelijktijd sparen voor een nieuwe Macbook Pro over een tijdje dan zou ik gaan voor een Powerbook.... (Persoonlijk zou ik dus gewoon gaan voor die Macbook Pro....)

Als ik jou was, zou ik hetvolgende doen. Het is ongeveer het moeilijkste wat je kan doen als je een nieuwe Mac wil kopen, wachten...

Het is net zeker, maar met de eerste iMac was het ook zo, er gaan kinderziektes zijn…
En, je zit met rosetta, dus op volle snelheid ga je nog niet werken.
Ook 10.4.4 is nog maar “pas” uit voor Intel, dus als je nu nog een maandje of 4-6 wacht, tot ten eerste al alle pro-apps klaar zijn voor intel, misschien nog een update aan de hardware, dan zou ik wel een macbook kopen.

De G4 powerbook is natuurlijk een prachtig en snel ding.
Moest je echt nood hebben aan wat meer snelheid (bijlange niet 4-5x sneller, geloof het maar niet), een iSight en front row, ok, wacht dan op de MacBook.

Lijkt mij dat de MacBook Pro toch de betere keuze is. Zal een programma draaiend op rosette op een dualcore niet ongeveer even snel zijn als op een verouderde G4?

[quote:6d8b7f466d="DEform"] Ook 10.4.4 is nog maar "pas" uit voor Intel, dus als je nu nog een maandje of 4-6 wacht, tot ten eerste al alle pro-apps klaar zijn voor intel, misschien nog een update aan de hardware, dan zou ik wel een macbook kopen.[/quote:6d8b7f466d]

Je kunt toch ook binnenkort een MacbookPro kopen, waarop nog niet alle Pro programmas draaien en je deze Macbook in de loop van de maanden upgraden met een update van het systeem?

waar wil je de machine voor gebruiken? lijkt me belangrijk om te weten bij deze vraag.

Wacht gewoon even tot mensen dat nieuwe ding in hun hand hebben gehad. Tegen die tijd is alles native. en met apple care (wat je sowieso moet nemen) speel je op veilig.

In maart kun je stress testen lezen, battery life etc etc
dan een vlieg ticket nemen naar NY en kopen maar

reken maar eens uit
NL macbook pro + apple care =
NY macbook pro + applecare + vliegticket + 1 overnachting(YMCA) + een bezek aan apple SOHO

ga uit van de snelste MACbook, incl de 8.5% NY tax.

het verschil is 578 euro !!!

[quote:919c60f742="Kyokushinkai"]Kijk ook even [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=67727]hier[/url][/quote:919c60f742] Ben het helemaal eens met Kyokushinkai. Deze kan op slot en we gaan [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=67727]daar[/url] verder. :)

@ jconen: stel je vraag gewoon even in dat topic als het antwoord er nog niet tussen staat. Zo houden we hetzelfde ‘probleem’ en de adviezen mooi bij elkaar.