Powerbook 17 inch geeft piepend geluid bij typen

Wanneer ik een tijdje tik op mijn brandnew PowerBook 17' komt het geregeld voor ik dat ik een vreemd piepend geluidje hoor. Wanneer ik bijvoorbeeld de Backspace knop ingedrukt houd om een en ander te wissen, dan is het net of er iets schaaft over iets anders. Moet ik langs de KNO-arts, of zijn er meerderen die hier last van hebben...? :|

Volgens mij is dit gewoon de hardeschijf die je hoort, de laatste PowerBooks hadden een nieuwe hardeschijf met hogere toon, ik heb de 15" gehad maar teruggestuurd vanwege het bekende beeldscherm probleem en andere dingen (muisknop en geluid waren ook prut), prut notebook dat het was.

Ja ik heb het ook, en zover ik kan horen is het niet de harde schijf. Ik zou net zoals ik ff Apple Care bellen, of langs een apple centre/dealer gaan. Want het hoort natuurlijk niet.

Ik las ergens in een ander draadje dat bij sommige gebruikers geregeld de muziek blijft hangen (soort echo). Jaja, ook dáár heb ik last van. Zijn er al mensen die deze problemen hebben aangekaart? En zo ja, wat is de reactie daarop geweest? Ben benieuwd...

[quote:e2695038d9="Mick"]Wanneer ik een tijdje tik op mijn brandnew PowerBook 17' komt het geregeld voor ik dat ik een vreemd piepend geluidje hoor. Wanneer ik bijvoorbeeld de Backspace knop ingedrukt houd om een en ander te wissen, dan is het net of er iets schaaft over iets anders. Moet ik langs de KNO-arts, of zijn er meerderen die hier last van hebben...? :|[/quote:e2695038d9]Nu je het zegt, mijn 5 weken oude powerbook piept ook. Het is bij mij niet altijd dat ie piept.

[quote:e2695038d9=“Spits”]Ja ik heb het ook, en zover ik kan horen is het niet de harde schijf. Ik zou net zoals ik ff Apple Care bellen, of langs een apple centre/dealer gaan. Want het hoort natuurlijk niet.[/quote:e2695038d9]Is het opgelost?

[quote:8ed3a1df51="Target"] .... [quote:8ed3a1df51="Spits"]Ja ik heb het ook, en zover ik kan horen is het niet de harde schijf. Ik zou net zoals ik ff Apple Care bellen, of langs een apple centre/dealer gaan. Want het hoort natuurlijk niet.[/quote:8ed3a1df51]Is het opgelost?[/quote:8ed3a1df51]

Nee ik ga morgen bellen.
In dit draadje wordt ook over dat piepen gesproken.

[quote:8ed3a1df51=“Mick”]Ik las ergens in een ander draadje dat bij sommige gebruikers geregeld de muziek blijft hangen (soort echo). Jaja, ook dáár heb ik last van. Zijn er al mensen die deze problemen hebben aangekaart? En zo ja, wat is de reactie daarop geweest? Ben benieuwd…[/quote:8ed3a1df51]

Dat probleem heb ik ook en is al officieel erkend en ze bieden deze oplossing, maar die vind ik onaanvaardbaar voor een pro-laptop van minimaal 2000 euro.
In dit topic op de Apple Support Discussion fora wordt het probleem uitgebreid besproken.

[quote:b69fe8c956="Mick"]Wanneer ik een tijdje tik op mijn brandnew PowerBook 17' komt het geregeld voor ik dat ik een vreemd piepend geluidje hoor. Wanneer ik bijvoorbeeld de Backspace knop ingedrukt houd om een en ander te wissen, dan is het net of er iets schaaft over iets anders. Moet ik langs de KNO-arts, of zijn er meerderen die hier last van hebben...? :|[/quote:b69fe8c956]

Ik weet niet of jij hetzelfde piepje hoor als wat ik bij mijn PowerBook hoor.
Bij mij komt vooral voor als ik grote bestanden aan het kopieren ben (> 1 GB), en is heel hoog en zachtjes. Ik had dus eerst het idee dat het van de harde schijf kwam.
Wel vreemd, want ik heb het idee dat het geluid van links naast de trackpad komt, en daar zit dus de batterij.

Gezien het niet echt storend is, en niet vaak voorkomt laat ik maar zo.
Als dat het enige euvel is, dan vervang ik de harde schijf wel een keer als die kapot gaat voor een snellere en grotere harde schijf.
PowerBook is overigens van afgelopen jaar, van voor de G4 serie met de slechte beeldschermen.

[quote:ae8de07968="Spits"]Dat probleem heb ik ook en is al officieel erkend en ze bieden [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302978]deze oplossing[/url], maar die vind ik onaanvaardbaar voor een pro-laptop van minimaal 2000 euro.[/quote:ae8de07968]

Ja, inderdaad. Is het zelfde als je een nieuwe auto koopt die een piepend geluid maakt en dat de fabrikant zegt dat als je maar onder de 50 km/u blijft rijden er geen probleem is…

Wat het vervolgens nog extra zuur maakt dat het gaat om een Mercedes, waar je natuurlijk beter van verwacht…

Ik heb ook gekke piepjes. Het gebeurt bij elke toets die ik intik, maar bijvoorbeeld ook vlak voordat een mail binnenkomt, of als ik een vesnter versleep. Mijn PowerBook is de eerste Alu versie, een 1,25 GHz. Het is gekomen na de installatie van os 10.4.