Powerbook 17" op TV aansluiten

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn powerbook G4 1,6 Ghz op een TV aansluit. Ik heb de meest uitgebreide Powerbook die er is, maar weet niet hoe ik dit moet regelen.

Wie o wie helpt mij met de oplossing.

thanks,

Tenvox

SVHS kabel er tussen en klaar. 8)

Inderdaad gewoon svhs kabel tussen je tvout en waarschijnlijk een scart blokje. of anders via het verloopje van svhs naar tulp (verloopje zat bij je mac) dan in systeemvoorkeuren naar beeldschermen. hier even klikken op beeldschermen detecteren. resolutie even goedzetten en kijken maar.

let wel op dat je beeld op een tv nooit echt scherp is ( behalve op lcd of digitaal )
maar bij sommige spelletjes en vooral video ziet het er wel prima uit.

Bedankt mannen.... gaan we doen. Wat kan het leven met een Apple toch eenvoudig zijn!

[quote:8fbabf846b="Tenvox"]Bedankt mannen.... gaan we doen. Wat kan het leven met een Apple toch eenvoudig zijn![/quote:8fbabf846b]

Als je even zoekt… :sealed:

Blij dat je het met me eens bent......

je moet wel ff opletten: als je een tweede beeldscherm op je powerbook aansluit, breidt je PB automatisch het bureaublad uit naar dit tweede scherm: je kan dan dus heen ende weer zoefen met je muis en je venstertjes tussen de twee schermen ik weet niet of je PB de TV ziet als een extern beeldscherm, en dan het bureaublad uitbreidt. mocht je dus iets anders op TV zien (zoals de achtergrond van je PB, maar niet je dock en 'balk') dan op je PB, dan doet ie dat dus

ga naar: systeem voorkeuren,
klik: beeldschermen en vink onderaan de pagina ‘spiegel beeldscherm’ aan

(je kan ook eventjes zooien met die opties: werkt simpel en is wel stoer :wink: )

Nou gents, het werkt. Erg simpel allemaal. De kabel die ik had kon direct vanuit mijn TV in mijn PB. Helemaal goed. Ok, moest wel even wat bijvijlen via mijn prefs, maar dan stond het er ook. Alleen het geluid wilde niet meewerken, dus via de koptelefoonuitgang een kabeltje getrokken naar de tuner. Misschien dat daar iemand nog een aanvullende tip voor heeft of kan dit sowieso niet? Kortom kan nu dus alle DVD's en beelddragende files op mijn breedbeeld bekijken.

Allemaal bedankt voor jullie tips…

De meeste s-vhs kabels kunnen alleen video versturen. Er zijn geloof ik wel speciale kabels waar ook de audio doorheen kan, en er zitten nog 3 ongebruikte openingen in de s-vhs aansluiting, dus het zou misschien met een speciale kabel kunnen.

De svhs kabels hebben inderdaad 3 "loze" draden, maar deze worden zover ik weet nergens voor gebruikt. de tv out aansluiting van je powerbook heeft geen audio uitgang en de tv geen audio ingang op de svhs aansluiting dus audio moet je dus d.m.v de koptelefoon blijven doen.