Powerbook als nieuw na installatie software.

Ik ga mijn Powerbook verkopen, en nu wil ik graag het volgende.

Die jongen die hem van mij koopt, wil graag dat ik een aantal software installeer. Alleen, hierdoor moet ik eerst een gebruiker aanmaken (na de installatie van Tiger).

Kan ik ook nadat ik die software heb geinstalleerd, de Powerbook weer resetten als het ware. Zodat hij de wizard weer moet doorlopen, en zelf een gebruiker kan aanmaken?

Kan je hem niet gewoon aanal cdtjes erbij geven zodat ie zelf de software installeert? Lijkt me de makkelijkste oplossing ;)

Nee, volgens mij kan dat niet. Ik heb voorheen dat ook geprobeerd, maar kwam er niet uit. Uiteindelijk heb ik een naam aangemaakt die makkelijk kan blijven bestaan zoals "lowlander" of "new owner".

Als je er toch nog uitkomt, lees ik het graag.

Als je die jongen kent, dan vraag je toch gewoon wat zn gebruikersnaam moet worden?

@Zeolynx — de oplossingen van lowfi en MedahOSX zijn natuurlijk het eenvoudigst, maar om antwoord te geven op je vraag: om bij het opstarten weer eerst de installatie wizard te moeten doorlopen, kun je het bestand [color=darkgreen:09746381df]/var/db/.AppleSetupDone[/color:09746381df] verwijderen.

Dit bestand is normaalgesproken niet zichtbaar in de Finder, dus je moet er op een andere manier bij zien te komen. Bijvoorbeeld, zorg dat je bent ingelogd als gebruiker met admin rechten, open het Terminal programma en voer het volgende commando uit:[code:1:09746381df]sudo rm /var/db/.AppleSetupDone[/code:1:09746381df]
Er wordt gevraagd om je wachtwoord, waarna het bestand wordt verwijderd en de installatie wizard weer geactiveerd zal worden bij de volgende keer opstarten.