Powerbook doet raar

Hallo!

Ik heb een vraag. Sinds gister doet mijn powerbook heel raar. Als ik hem opstart komt ie niet verder dan het begin stuk waarin je een grijze achtergrond ziet met de bekende apple en het rondje onderin, het beeld dat je krijgt als ie opstart.
Hij blijft hierin haken. Weet iemand wat dit is? Een virus? En wat ik er aan kan doen?

Ik hoop dat iemand kan helpen! Alvast bedankt,

Annabelle

Nee, geen virus.

Start eens op van de installatie-DvD en start vandaar het Schijfhulpprogramma en gebruik dat om de structuur van je harde schijf te controleren en zonodig herstellen.

Ik las net op internet ook een manier om hem op te starten via de knop achterop. Die je met een pen moet indrukken. Kan dat ook helpen? En gaan er dan geen bestanden verloren? De reset knop geloof ik.. Ben echt ten einde raad :(

Heb je eerst iJoost z'n advies geprobeerd? Op die manier gaat er helemaal niets verloren, alleen je schijf wordt gecontroleerd. ( als je tenminste de juiste keuzes maakt....)

Neeh, ik ga dat morgen eerst proberen! Heel erg bedankt. Iemand trouwens een idee hoe het zou kunnen komen? Dat ie dit ineens doet?

bedankt!

Het kan zijn dat de schijf ineens niks meer wil doen wat ie moet doen, dat de software corrupt is geraakt of dat OS X niet gevonden kan worden (maar dan moet er een map komen met een vraagteken er bij).