Powerbook ellende

Dag Allemaal,

Ik heb wat problemen met de lichtsensor in mijn powerbook. Hij reageert niet als ik het licht in de kamer uitdoe en hij regelt ook het scherm niet meer bij als het omgevingslicht anders wordt. Het grootste probleem is dat het keyboard niet meer oplicht in het donker. Grr. De knoppen op het keyboard reageren ook niet. Die voor schermhelderheid gelukkig nog wel.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Vandaag is ook de koptelefoonuitgang van mijn machine stukgegaan. Het is echt maandag. Kan ik daar makkelijk bij met een soldeerbout?

Grr… Hij zal wel naar de Apple store moeten, maar ik wil 'm niet missen.

Kees Jan

Dat van die koptelefoon had ik ook. Werd een nieuw logicboard.

Kortom, niet zelf gaan knutselen en naar de winkel ermee. En als je 'm bij een lokale dealer hebt gekocht moet je daarheen hoor, niet naar de Apple Store. Altijd regelen met de verkoper waarmee je de koop gesloten hebt.

BTW, soms krijg je een leenapparaat mee als je 'm bijvoorbeeld nodig hebt voor werk. Ligt erg aan je winkelier.

Wellicht misschien in systeemvoorkeuren bij beeldschermen (in Tiger X 10.4.1) pas automatisch aan bij verandering omgevingslicht niet aangevinkt?

Op ondergenoemde site moet je eens kijken of je m.b.t. je koptelefoon iets kunt vinden.

http://www.pbfixit.com/cart/customer/home.php