PowerBook G3: Zo draai je het Apple logo om!

Voor iedereen die een PowerBook G3 heeft en zich ergert aan het omgekeerde logo: [img:cced803f2e]http://www.sterpin.net/images/pismologo/Plogo01.jpg[/img:cced803f2e]

Philippe Helman heeft beschreven hoe je het kunt omdraaien.
Je hebt alleen wat dure gereedschappen nodig, maar ik denk dat Turbanus daar wel bij kan helpen…
Apple downside up… (PowerBook Pismo)

persoonlijk, had ik hem dan zo gemaakt dat het logo mee blijft draaien, dus dat de onderkant altijd naar beneden wijst, no matter hoe je hem houdt. Als je hem toch in een ringetje plaatst, kun je er vrijwel direct een draaischijfje van maken, klein gewichtje erin, en klaar.

[quote:7cff2c4836="Ganymedus"]persoonlijk, had ik hem dan zo gemaakt dat het logo mee blijft draaien, dus dat de onderkant altijd naar beneden wijst, no matter hoe je hem houdt. Als je hem toch in een ringetje plaatst, kun je er vrijwel direct een draaischijfje van maken, klein gewichtje erin, en klaar.[/quote:7cff2c4836]

Helaas zal dat meedraaien in de prktijk niet zo gemakkelijk gaan, want er zit immers een LED in! Apple heeft een duidelijke keus moeten maken en vast gelegd dat de gebruiker in eerste instantie het loge op de juiste wijze moet zien als het deksel is gesloten. Ikzelf voel er niks voor om aan mijn machientjes dit te gaan omdraaien.
Als ik s’morgens die drie lachende appeltjes zie, begint mijn dag weer goed. En als het scherm is opgeklapt, is er niemand die de oplichtende appeltjes kan bewonderen. Dat vind ik nog wel eens jammer. :lol:

Jemig.. wat een werk man

Jeetje, wat men niet allemaal overheeft voor een Mac...

Moet ook wel zeggen dat ik het wel begrijp
Ben zelf ook trots op m’n iBookie G3…hahaha

[quote:62670872b6="Turbanus"][quote:62670872b6="Ganymedus"]persoonlijk, had ik hem dan zo gemaakt dat het logo mee blijft draaien, dus dat de onderkant altijd naar beneden wijst, no matter hoe je hem houdt. Als je hem toch in een ringetje plaatst, kun je er vrijwel direct een draaischijfje van maken, klein gewichtje erin, en klaar.[/quote:62670872b6]

Helaas zal dat meedraaien in de prktijk niet zo gemakkelijk gaan, want er zit immers een LED in! […][/quote:62670872b6]

Nee hoor, het licht wat je door die appel ziet schijnen is gewoon de backlight van je scherm, daarom wordt hij ook donkerder als je je brightness omlaag schroeft :slight_smile:

danku :) Dus het is wel mogelijk :)