PowerBook G4 12" batterij levensduur

Dit bericht is even een vraag en oproep aan alle PowerBook G4 12" eigenaren...

Ik ben reuze benieuwd naar hoeveel uren iedereen uit de batterij trekt,… (reduced processor speed)
Zelf heb ik ook een PowerBook G4, en ik ben nu ook aan het testen hoeveel dat is… want soms heb ik het idee dat dit helemaal niet zo veel is als Apple beweerd (nou verwacht ik ook geen 5 uur, maar toch wel een redelijk aantal…)… Want anders wil ik (en jullie) vast wel een nieuwe of een extra batterij erbij…

Helaas kan ik deze test deze keer niet afmaken, maar ga daar vanavond weer mee door…
dit geeft ie aan:
begin
16.00: 1:35
16.30: 1:56
17.00: 1:26

iets na 16.00 had ik het battery script gerund:
voltage=11911 flags=4/0x004 amperage=1496 capacity=3459 current=3252 [94.0%]
17.03: voltage=11220 flags=4/0x004 amperage=1390 capacity=3459 current=1987 [57.4%]

het script:

[code:1:bff2783e45]
#!/bin/bash

[ -x /usr/sbin/ioreg ] &&
/usr/sbin/ioreg -p IODeviceTree -n “battery” -w 0 |
sed -ne ‘/| *{/,/| }/ {
s/^[ |]
//g
/^[{}]/!p
}’ |
awk '/Battery/ {
gsub("[{}()"]","", $3)
gsub(","," “,$3)
split($3,ct,” ")

extract flag value and convert to hex

sub("Flags=","",ct[2])
    str=sprintf("Flags=%d/0x%03x",ct[2],ct[2])
sub("Flags=[0-9]*",str,$3)
    # get max and current charge levels

sub(".=","",ct[4])
sub(".
=","",ct[5])
printf("%s [%.1f%%]n",tolower($3),100*ct[5]/ct[4])
}’

EOF

[/code:1:bff2783e45]

Als je het niet erg vind begin ik er maar niet aan, ik wil dat ding al het liefst in de container mieteren :evil:

Nog meer bullshit omtrent dit apparaat zou me teveel kunnen worden.

Nee hoor, ik doe mee, ik keer mijn frustratie ten goede en ga er voor zoveel mogelijk -'en over dit ding te verzamelen.

Wil je me misschien in een PB iets meer uitleggen over dat script?

Ik heb ook het idee dat ik meer zit op te laden dan stroom te gebruiken, maar heb hem ook niet op reduced processor speed staan - ik gebruik hem juist voor rekenwerk en dan heeft dat volgens mij niet zo veel zin. Kzal kijken of ik eens wat objectieve data kan posten.

Je kunt ook [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15982]X-Charge[/url] gebruiken om het batterij gedrag te meten. Die draait standaard op mijn iBook. Geeft een mooie grafiek zodat je kunt zien wanneer en hoe de batterij leegloopt en wordt geladen.