Powerbook G4 12-inch en Apple video-adapter

Hallo,

Eind februari kocht ik een Apple Powerbook G4 12-inch. Daarbij werden ook twee adapters geleverd, nl. een Apple VGA-adapter en een Apple video-adapter om resp. een externe monitor of een televisietoestel aan te sluiten op de ingebouwde video-out poort van de Powerbook G4 12-inch.

Tot voor kort werkte alles nog, maar onlangs wou ik eens een avi-bestand op mijn televisiescherm afspelen, toen ik constateerde dat dit niet meer lukte. Het beeld op mijn TV bleef gewoon leeg.

Ik vermoed dat het ligt aan de Apple video-adapter. Kan het dat deze stuk is? Ik heb zelf enkele test uitgevoerd om tot deze constatatie te komen:

• De video-invoer poort van mijn televisie werkt normaal, vermits ik ze uitgetest heb met mijn Playstation 1: geen probleem;
  • De losse A/V-kabel waarmee ik de TV-uitvoer poort van de adapter met de video-ingang van de TV verbind lijkt mij ook in orde;
  • Kan het aan de ingebouwde video-out poort van de Powerbook G4 12-inch liggen? Ik denk van niet: met de bijgeleverde Apple VGA-adapter kan ik alles perfect volgen op een aangesloten externe 17-inch monitor.

Zijn er nog mensen die dit al hebben meegemaakt of die mij wat meer kunnen vertellen? Ligt het probleem inderdaad aan de Apple video-adapter, of is een hardware defect niet uitgesloten? Of ligt het aan de laatst geïnstalleerde update van Mac OS X? Of heb ik iets anders over het hoofd gezien?

Groeten en tot later![/b]

Juiste AV-input op de TV? Juiste instellingen in systeemvoorkeuren? Bij sommige Powerbooks moet je eers de instellingen veranderen, op de TV de juiste input kiezen (heel verwarrend voor sommige mensen) en dan opnieuw opstarten.

Een kabeltje dat stuk is, komt niet vaak voor. Maar is natuurlijk in het uitserste geval mogelijk…