powerbook G4 15" 1.67

Hey heb een advies nodig! Kan een recente powerbook (15" - 1.67) kopen voor een redelijke prijs lijkt me (1900 euro)! Alleen diegene heeft de aankoopbon niet meer ... Hoe krijg ik dan recht op de garantie van Apple? Heb ik dan nog recht op de garantie?

svp snel antwoord - indien mogelijk!

gr.

Is het niet zo iemand uit Engeland... die je via Wetern Money Transfer geld moet overmaken?

Of iemand die ook geen cd’s en adapter heeft… :x

Klinkt een beetje shady. Zonder bon volgens mij geen garantie.

Nee hoor

is gewoon iemand hier uit de buurt!
niks geen gedoe met geld overmaken…
Verder zit alles er gewoon bij!
En pas betalen als ik zie wat ik krijg!

Gewoon doen. Als de Powerbook goed is tenminste. Zonder bon geen garantie is volgens mij een fabeltje, maar dat zou per filiaal bijvoorbeeld kunnen verschillen. Misschien zijn er hier mensen die het zeker weten.

Geen bon = geen garantie

Voorbeeld: je hebt je Powerbook gekocht een aantal jaar geleden en nu is er wat mee, net buiten de garantieperiode zoals berekend door de aankoopdatum op je bon. Maar Apple zegt die bon niet nodig te hebben, dus geef je een andere datum op waarbij je nog wel garantie zou hebben… Zo kunnen ze bezig blijven :wink:
Ik bedoel; als je bij de Blokker al niet kan ruilen oid zonder bon, waarom bij Apple wel dan? Als het een dure reparatie is, kost het Apple een smak geld dus dat doen ze echt alleen als je kan aantonen dat je nog garantie hebt (via de aankoopbon dus).

Dus goed kijken of er geen rare geluiden uit die PB komen, dan zal het wel goed zitten en heb je die bon dus niet nodig :slight_smile:

waarom doet die hem weg eigenlijk ?? ik bedoel als je zo'n ding hebt doe je hem nooit meer weg lijkt me :?

Rebelprince, lijkt me geen probleem. Scheelt je ongeveer €300,00 t.o.v. nieuw.

Je registreert een Apple product toch online middels het serienummer? Aankoopdatum is en registratiedatum is dan bekend. Dan moet het niet hebben van een bon toch geen probleem zijn?

[quote:36282c5f9e="MacThijn"]waarom doet die hem weg eigenlijk ?? ik bedoel als je zo'n ding hebt doe je hem nooit meer weg lijkt me :?[/quote:36282c5f9e]

Tja als iedereen toch hetzelfde was, dan was het hier mooi een saaie boel. Niet iedereen heeft dezelfde gedachte als dat jij die hebt. Misschien heeft de persoon in kwestie wel geld problemen, wil hij terug naar Windows, heeft hij via zijn werk iets nieuws gekregen etc etc etc

Je kan je afvragen waarom diegene geen bon heeft...

:?

Bij zo’n duur apparaat bewaar je de bon lijkt mij. Voor die 300 euri verschil zou ik nieuw kopen!
Heb je zeker weten garantie en kan je ook AppleCare aanschaffen, zonder bon kan dat niet.

[quote:ce09d6f786=“Skip”]Je registreert een Apple product toch online middels het serienummer? Aankoopdatum is en registratiedatum is dan bekend. Dan moet het niet hebben van een bon toch geen probleem zijn?[/quote:ce09d6f786]

Niet iedereen verstuurd z’n registratie ook daadwerkelijk. Van mij staat alleen m’n iBook geregistreed geloof ik…

Ik zou ook voor 300 euro een nieuwe kopen Je hebt dan met zekerheid de service en de garantie van de dealer. Bij problemen kun je contact met ze opnemen en oplossen. Verder weet je dan zeker dat dit powerbook niet van de vrachtwagen is gevallen.

Geloof me, service is veel waard, en zeker bij een powerbook, ik heb namelijk ook een maandagochtend exemplaar gehad

Ik heb het er ook niet voor over: 1900 euro voor een laptop zonder bon. Al lijkt de laptop nu in goede staat, je weet nooit wat je over een maand ontdekt... en dan heb je geen garantie. Ken je die persoon? Of ben je met die persoon in aanraking gekomen via een advertentie? Want zonder bon is het ook lastig aan te tonen of de laptop gesloten is ja/nee.

Ik zou inderdaad 300 euro bijleggen!

deze powerbook is met zoveel extra's dat deze wel 700 euro goedkoper is dan een nieuwe! dus ... heb nu een iBook met het bekende probleem ... logic board ... je-weet-wel! Al 2 maal in reparatie geweest. Volgens mij heb ik hier ook geen bon van!

gr. is er iemand die zeker weet hoe dat zit met de garantie?
b.v.d.

Dan heb je het over een PowerBook met 128mb videokaart, 100GB harddisk, 1Ghz. geheugen? Want er mag dan wel het nodige bij zitten...

de serienummers van gejatte powerbooks zijn bekend bij intel. Dus als ie 'van de vrachtwagen is gevallen' zal je geen support krijgen, maar eerder een rechercheur over de vloer.

Zeker nog garantie op, tenminste als hij niet meer dan 1 jaar uit de fabriek is... apple registreerd dit in een database die enkel toegankelijk is voor dealers, zij kunnen dan ook zien wanneer die mac uit de fabriek is gerolt.... ik zou sowieso eens bij een apple centre langs gaan en daar vragen tot waar zij deze garantie kunnen bieden... suc6!

Inderdaad, het loont de moeite om de verkoper te vragen waar hij de PowerBook gekocht heeft, en die dealer een belletje te geven om navraag te doen over de garantie. Als het goed is hebben zij de verkoopinformatie nog in hun systeem staan, en wie weet kunnen ze zelfs wel een kopie van de bon voor je maken als dat nodig is.

Ik was ook zo stom m'n bon na aankoop kwijt te raken. Was geen enkel probleem, kreeg bij de MacHouse in A'dam zo een kopietje... Die ik vervolgens, om 'm niet weer kwijt te raken, gescand heb en ergens in mijn documenten heb opgeslagen (.. maar waar ook al weer....?).

[quote:f9957dc6c2="markclausing"]de serienummers van gejatte powerbooks zijn bekend bij intel.[/quote:f9957dc6c2]

ehh… bij [b:f9957dc6c2]Intel[/b:f9957dc6c2] zijn ze bekend??
weird…

powerbook is gekocht bij de online appple store. hij gaat nu proberen een nieuwe bon te krijgen. Al gaat het moeizaam. Maar alstie um wil verkopen moet hij er maar wat moeite voor doen. Toch? Hij is niet gestolen. Heb het serienummer gechecked. Als ik die bon heb krijg ik dan die garantie. Hij zegt dat de garantie op het product staat en niet op naam. Dat zal wel, maar heb blijkbaar wel die bon ervoor nodig. Volgens velen. En het blijft veel geld ook al is het minder dan een nieuwe.