Powerbook G4 in overweging

15, 2 inch 1,5 Ghz 1 GB memory 128 MB ATI 80 GB 5400 rpm

is dat performant genoeg om Virtual PC te draaien op een aannemelijke manier

?

Office zou ik voor mac kopen maar zou Navision moeten kunnen draaien dat niet native op Mac OS draait dus met een emulator zal moeten…

Ben zelf twee weken geleden overgestapt (Win > Mac) en heb een soortgelijke configuratie, alleen met 0.5 Gb RAM. Heb ook Virtueel PC draaien met Win XP voor het geval dat...

Wat je zult merken is - vrees ik - dat je vrijwel nooit de moeite zal nemen om Virtual PC te starten (duurt toch enige tijd en het neemt een hoop resources weg, o.a. dedicated RAM claim). Het zal ervan afhangen of het een primair productivity tool is wat je onder Virtual PC wil gebruiken en Navision lijkt daar wel op. Maar misschien kun je Navision ook via een browser gebruiken ipv z’n native client.

Enne, gewoon doen hoor; het leven achter de computer wordt veel leuker!!

Hoezo de vraag of het voldoende is om VPC te draaien? Begrijp ik niet helemaal. Je vraagt van een Mac waar eigenlijk bijna geen betere van te krijgen of dat een programma er voldoende op werkt, of dat je toch nog een betere mac nodig hebt. Terwijl die betere mac er niet is in dat soort. Eigenlijk helemaal niet, want iMacs zijn bijna niet meer te verkrijgen en PowerMacs kunnen vanwege de G5 nog niet met VPC overweg.

Ik werk op een iBook 500 waar ik ook VPC op heb staan. Maar moet zeggen dat het werkt, en meer ook niet. Persoonlijk vind ik het sowieso geen pretje om erachter te zitten.

Ik wou gewoon effe weten of VPC een echt positieve evolutie doorgemaakt heeft naar performantie toe... Ik zal maar 1 apllicatie onder die VPC moeten draaien...

Navision heeft idd een web client maar tot nader order kan je daar niet alles mee doen als met de normaal geïnstalleerde client.

De powerbook zou ik kiezen omwille van de interesse om met Mac OS X te leren werken
Omdat ik de spyware/virus/blue screens en de format c: wel wat beu ben
en omdat ik ook webdesign doe en met digitale fotografie en muziek bezig ben

Je kunt er ook nog altijd voor kiezen om via je mac een windows pc aan te sturen, als je toch nog een windows pc hebt. Ik hoef ook maar 1 programma op windows te draaien, daar gebruik ik mn oude windows pc voor. Die ik eventueel ook kan aansturen vanaf mn mac.

Inderdaad Bert. Je PC aansturen vanaf je mac werkt soepeler als wanneer je gebruikt maak van VPC.

Update: Zie net dat dit mijn 500ste post hier is.

neem je dan het scherm over van je PC met een tool zoals PC Anywhere of hoe doe je dit dan ... dat "aansturen via de mac"

ik zou dan eventueel mijn win 2000 portable gebruiken voor netwerkbeheer en al de rest op de Mac doen (office, webdesign, digitale fotobewerking,…)

Ja, je legt dan via het netwerk contact met de pc. En vervolgens neem je de besturing over. Je krijgt het bureaublad en alles erop en eraan te zien op het display van je mac. Heel handig, want het verlies in performance is veel kleiner dan wanneer je VPC gebruikt. Natuurlijk is dit ook wel weer vele malen duurder, omdat je er wel een PC voor nodig hebt.

Het makkelijkste werkt dit met een pc met XP pro erop. Ik kan zo snel de macfreak niet vinden waarin dit staat. Het werkt dan gewoon via remote desktop. Aangezien je alleen een pc nodig hebt valt het verschil wel mee. VPC is niet goedkoop en voor een paar honderd € heb je al een aardige windows pc zonder scherm. Bovendien heb je dan het voordeel dat het weinig rekenkracht van je mac vraagt en een stuk sneller draait. Die kast van een pc gooi je gewoon in de meterkast, onder het bed of achter het behang?!