Powerbook G4

Mijn PowerBook G4 637Mhz als ik hem opstart hoorje een beetje gekraak wat normaal is en dan komen er ineens die chineese tekens "you have to restart the computer enz." en dit doet hij telkens weer opnieuw als ik hem hertstart :apple: - alt -p - r werkt ook niet kan iemand mij helpen?

Al geprobeerd te herstarten van CD met de "C" toest ingedrukt?

Een kernel panic. Tja. Wat is het laatste wat je daarvoor gedaan hebt? Instellingen verandert of een programma geïnstalleerd? Of liep er toevallig net een programma vast?

Hij is een poos niet gebruikt alleen, de andere powerbook 17'' is het systeem overgezet van die oude powerbook.

tja is vervelend als zoiets gebeurd maar als je hem toch al een tijdje niet meer hebt gebruikt kun je hem net zo goed opnieuw installeren je zult er toch geen data meer op hebben die belangrijk is en dan ben je in een keer van die problemen af en als je de apple harware test cd hebt kun je die ook nog eens draaien om te kijken of je daarmee problemen kunt vinden want dat kraken kan ook nog wel eens liggen aan een probleem met je harde schijf en als laatste nog een tip je hebt op school geleerd om leestekens en hoofdletters te gebruiken in je teksten doe dat hier ook want dat leest voor ons wat makkelijker

met zo'n fout is er meestal wat aan de hand met je hardware.... :?

Gebruik hardware test om te kijken of er wat aan de hand is met de harware. Zo niet, dan gewoon een schone install proberen