Powerbook gebruiken met scherm toe

hoi,

ik wil mijn powerbook kunnen gebruiken met het scherm gesloten, op een extern scherm en met externe muis en keyboard. gaat dit? zo ja , hoe?

Groeten, Gaetan

Dat kan! Sluit de powerbook ( hij gaat nu in sluimer ) Sluit het externe scherm en je toetsenbord aan De computer gaat nu uit sluimer!

veel plezier

Geen enkel probleem. Extern beeldscherm, toetsenbord en muis aansluiten. Scherm van PowerBook dichtklappen. Werken.

That’s it.

[quote:cb8c43194d="macpro"]Geen enkel probleem. Extern beeldscherm, toetsenbord en muis aansluiten. Scherm van PowerBook dichtklappen. Werken.

That’s it.[/quote:cb8c43194d]

euhhh Macpro
zo gaat alles in sluimer!

eerst de computer dicht klappen en dan
aansluiten! als de computer merkt dat er
een usb apparaat aangesloten wordt gaat
hij uit sluimer

word de pb niet te warm dan ?

Hoe zit het met warmteafvoer als alles dichtgeklapt zit? Of is die niet echt dicht maar meer 'op een kier'?

De Powerbook voert zijn warmte af via de onderkant, niet via het toetsenbord.. dus dat is geen probleem. Overigens dacht ik dat de bovengenoemde manier alleen werkte als je hem aan de adapter hebt hangen.

[quote:328496e3e3="Bigs"]De Powerbook voert zijn warmte af via de onderkant, niet via het toetsenbord.. dus dat is geen probleem. Overigens dacht ik dat de bovengenoemde manier alleen werkte als je hem aan de adapter hebt hangen.[/quote:328496e3e3]

Maar aan de bovenkant zit toch ook oppervlakte wat ook voor de nodige warmte afvoer zorgt?

dit werkt bij mijn PB 12" niet. Als ik een ext. beeldscherm, muis en toetsenbord aansluit, gaat hij in sluimer. Maakt niet uit of ik de boel nu aansluit voor of nadat het scherm wordt dichtgeklapt. Dit heeft Apple erg niet slim gedaan. Op mn Vaio kan ik zelf instellen wat er moet gebeuren als het scherm wordt dicht geklapt.

Reken maar dat ie zo warmer word dan normaal. De warmte moet idd ook via de bovenkant ofgevoerd worden. Maar goed, volgens Apple kan het dus het zal wel niet echt een probleem zijn. Ik zou het echter niet doen, heb ook een PowerBook G4 gehad en heb wel op die manier gewerkt, maar ik had toch het idee dat het scherm door de toegenomen warmte wat donkere vlekken ging laten zien. Het ziet er wel vet uit.. dichtgeklapt. Maar gewoon open werken is ook wel stoer, want dan kan je je PowerBook scherm nog gebruiken voor mail of iTunes... Zo werk ik altijd.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86286 of deze: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88064

Met gesloten scherm werken doe ik al een tijdje en geloof het of niet, maar mijn TiBook wordt zelf minder warm dan open (hij rust wel op een iCurve)

Het lukt wel maar als ik de adapter inplug.

Waarom dichtdoen als je ook je Powerbook als 2e scherm ernaast kunt gebruiken? Dan heb je dubbel zoveel werk ruimte!!!

En inderdaad, met een iCurve werkt helemaal top!

[quote:6a0aaae83f="dreamlab"]Waarom dichtdoen als je ook je Powerbook als 2e scherm ernaast kunt gebruiken? Dan heb je dubbel zoveel werk ruimte!!!

En inderdaad, met een iCurve werkt helemaal top![/quote:6a0aaae83f]

Als je film wilt kijken op de TV is het wel makkelijk als het scherm dicht kan. Je gebruikt hem dan toch niet.

gaat dat dan, mijn pb aansluiten aan de tv, zonder ander keyboard en muis en zo naar een dvd kijken of moet er een keyboard en mijs aanhangen ?

[quote:3daae769d2="dreamlab"]Waarom dichtdoen als je ook je Powerbook als 2e scherm ernaast kunt gebruiken? Dan heb je dubbel zoveel werk ruimte!!!

En inderdaad, met een iCurve werkt helemaal top![/quote:3daae769d2]

als m’n pb openstaat op bureau neemt hij veel meer plaats in. als hij toe is leg ik hem ergens op een keyboardschuif onderaan de bureau en kan ik heel clean werken, als was ie een desktop. en moet ik op verplaatsing pak ik hem dan gewoon mee. ik hoop alleen dat de warmte geen kwaad kan, maar hier zal apple wel aan gedacht hebben zeker?

is er nog een verschil tussen de titanium powerbooks en de nieuwste aluminium powerbooks?

ik wil nml mijn 17’’ alu-powerbook dicht in een lade op mijn werk leggen en op extern scherm en toetsenbord werken…

is wel erg jammer natuurlijk van zo’n mooie powerbook, maar ik moet erg vaak even kort weg vanachter mijn buro en er wordt hier nogal erg veel gejat…

(ik kan echt niet meer zonder osX!)