Powerbook geheugen

Ik heb een 12 inch Powerbook laatste model, ene ik heb nog wat geheugen thuis liggen 128 mbPC2100 DDR266 SO-DIMM 200-pens op de apple store wordt aangegeven dat dr DDR333 SO-DIMM (PC2700), 200-pin in me powerbook moet. dus me vraag is, zou dat andere geheugen wat ik nog heb dr ook in willen ene natuurlijk werken?

zal wel pasen denk ik, maar of het xerkt das een andere zaak ...

Dit vond ik op macstuff.nl:

[quote:7f1b692b69]
256MB SO-DIMM PC2100 200-pins

Geschikt voor:

• PowerBook G4 12"
  • iMac 1GHz - 17"
  • iBook G4 alle modellen

[/quote:7f1b692b69]

Zal wel moeten werken, alleen is PC2700 natuurlik wel wat sneller :wink:

Weet eerlijk gezegd niet hoe dat bij DDR Ram zit, maar bij SDRAM zou je het opblazen. Zou het er niet op wagen!

Werkt waarschijnlijk wel want die systeembus is dan wel 167 Mhz maar niet DDR waardoor het weinig uitmaakt. DDR is weinig zinvol bij zo'n trage bus maar het probleem van Apple is dat er bijna geen SDRAM meer wordt gemaakt en hetzelfde geldt voor DDR 266. Daarom moeten ze wel DDR 333 gebruiken. Vraag wel na voor de zekerhied. Kan namelijk zijn dat Apple door een firmware-instelling ervoor heeft gezorgd dat DDR 266 niet in je PowerBook werkt. Als je hem dan toch plaatst wordt hij misschien beschadigd. En das minder. :wink:

Vergat nog even te melden: dit ging laatst fout bij een 20" iMac, is per ongeluk PC2100/266 MHz in gezet ipv PC2700/333 MHz, werd gewoon niet herkend, niet gebruikt en werkt als het goed is nog wel.

Niet aan beginnen zou ik zeggen Passenger. Als die iMac al problemen had dan zal dat hoogstwaarschijnlijk ook bij de PowerBook gebeuren. Ik heb zelf ook een PowerBook en zou zoiets nu niet doen. Apple heeft dus de boel al ingesteld op DDR 333 zoals ik al vermoedde. Dan zal 266 nooit werken denk ik.

Check deze pagina: [url]http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14870[/url]