Powerbook geheugenlatje gewoon verdwenen

Beste maccers,

ik ben daarnet nog eens in mijn systeemprofiel geweest na lange tijd, en merkte nu dat mijn LOWER geheugensleuf in mijn PB plotseling leeg is… Hoe in godsnaam kan dit Ik heb een model met 1Gb (2X512), dat staat ook op de doos, en ik herriner mij ook dat dit ook zo in mijn systeemprofiel stond…

Kan dit komen door de upgrade naar Tiger of zo? of door andere updates?

Ik kan ook mijn PB niet opendraaien om te weten te komen of ze er allebei nog inzitten…

Iemand raad?

Waarom kun je hem niet 'opendraaien? Dat is wel het makkelijkst... Standaar zit er toch 2 x 256MB in?

:?

[quote:40297762c0="beammeup"]Standaar zit er toch 2 x 256MB in?[/quote:40297762c0] Alleen de 12 inch... de 15 en 17 inch hebben standaard 1 module van 512.

[quote:adb2c83711="beammeup"]Waarom kun je hem niet 'opendraaien? Dat is wel het makkelijkst... Standaar zit er toch 2 x 256MB in?

:?[/quote:adb2c83711]

Standaard zit er in de powerbook 15" en hoger 1 x 512

Maar hij heeft wel een punt, doe je ram plaatje er eens van, dan zie je ze zitten , en steek ze eventueel eens goed.

Edit : unSound je was me voor :slight_smile:

Probeer eens een herstart van de PowerBook en kijk of je daarna je geheugen terug hebt gekregen.

MMM dit is het zoveelste geval wat ik lees :cry: Het is een veel voorkoment probleem.

Je bent niet de enige. Ik hoop niet dat het bij mij ook gaat gebeuren.

http://discussions.info.apple.com/webx?14@586.q2bNaj8q4UX.3@.68ab7b77

hardware test geeft vreemd genoeg geen problemen met het logic board, maar wel met het geheugen...

zou dan wel toevallig zijn da het geheugenlatje dat bij mij stuk ging net die in de LOWER is…

anyway, dit is de zoveelste teleurstelling van Apple op korte tijd… begint mij een beetje hoog te zitten

:oops:

Je kunt de geheugen latjes eens van plaats wisselen. Kan best een beetje corrosie of zo zijn.

Dit is een probleem met het logic board, komt vrij veel voor (helaas). Ik zou er niet al te veel aan zitten. Als je garantie hebt gewoon wegbrengen dan kijg je een nieuw logic board.

[quote:512240c50c="macpro"]Je kunt de geheugen latjes eens van plaats wisselen. Kan best een beetje corrosie of zo zijn.[/quote:512240c50c]

heb dat zojuist gedaan, en is nog steeds de lower die geen geheugen aangeeft…

is dus idd dat Logic Board probleem… heb geen aankoopbewijs van men PB meer, dus kan geen beroep doen op garantie veronderstel ik…

Is gewoon de laatste apple die ik koop, genoeg geweest voor mij…

[quote:f3ca1175b4="Ronnie Oktober"]Dit is een probleem met het logic board, komt vrij veel voor (helaas). Ik zou er niet al te veel aan zitten. Als je garantie hebt gewoon wegbrengen dan kijg je een nieuw logic board.[/quote:f3ca1175b4]

naar verluidt is dat niet zo, lees volgende link maar eens:

http://lowermemoryslot.editkid.com/

[quote:fea0df9607="Bunzing"]heb geen aankoopbewijs van men PB meer, dus kan geen beroep doen op garantie veronderstel ik...[/quote:fea0df9607] Je hebt een vrij recent model PowerBook. Dus de kans dat je nog in de garantie zit is vrij groot. Gewoon contact opnemen met Apple en kijken we ze zeggen. En je kunt ook contact opnemen met de leverancier. Waarschijnlijk hebben zij nog een kopie van de factuur.

Heb je geregistreerd bij apple, dat is namelijk ook geldig als garantie bewijs. En daarnaast is het toch zo dat er 2 jaar garantie op apparatuur zit in belgie? Deze powerbook bestaat volgens mij net een jaar, dus dan heb je sowieso garantie.

Je kunt nooit weten, maar heb je de PRAM eens gezapt? bij opstarten klaver + alt + p + r indrukken tot hij herstart, en dit drie keer na elkaar doen. (dan pas die 4 toetsen loslaten) Natuurlijk is de kans klein, na wat ik hierboven lees. Bij een powerbook is er ook nog zoiets als een PMU reset? (reset the Mac Power Manager?)

kan er daarbij iets mislopen?

want ik wil zeker niets kwijtraken wat er opstaat en niet meer schade aanrichten…