PowerBook harddisk piept soms

Dag mede forummers,

Mijn inmiddels alweer 9 maanden oude PowerBook heeft soms iets raars.
Als hij een minuut of 10 aanstaat, dan hoor je gedurende ong. 5 minuten een rare “piep” uit de harddisk komen met een duidelijk hoorbare wisselende frequentie.
Hij functioneert verder prima, maar wat kan er aan de hand zijn?

Klinkt niet echt perfect, zou er binnen je garantietermijn toch even mee terug gaan. Lijkt op een mechanisch probleem met het loopwerk. Zou niet fijn zijn als je na 12 maanden en een dag een keiharde crash krijgt en al je data foetsie is.

Sowieso nu een mirror maken van je HD op een DVD, iPod, of wat dan ook. Dan is dat in ieder geval niet verloren.

Echt gewoon even terugbregen, denk bijna wel zeker een “blauwe maandag” HD.

Merkte dit geluid laatst ook op toen mijn PowerBook een grote file aan het ftp-en was. Het leek mij op zich niet vreemd. Normaal is harddisk hartstikke stil.

Mijn PowerBook is nu ong. van de zelfde generatie.

Is misschien afhankelijk wat je op dat moment aan het doen bent.

Laat je iets weten als je meer weet?

Mijn emac piept ook soms, ik heb hem al eens terug gebracht en toen hebben ze nieuwe boksen erin gezet, ik ga hem denk ik nog maar eens terug brengen.

Mijn 17" PowerBook (laatste generatie) maakt soms tijdens het tikken hinderlijke piepgeluidjes. Komt niet uit de harddisk, trouwens. Heel irritant. Er zijn er meerdere die er last van hebben, hoop dat Apple snel met een oplossing komt!

ok, mijn powerbook 12" begint de laatste tijd ook erg te piepe. erg irritant geluid. het komt van mij harde schijf want als het bezig is dan hoor je niks, staat ie op idle dan piept het.

ik ga nu meteen me hd backup voor het geval dat me hd het gegeeft.

iemand enig iedee waar het aan kan liggen?
:cry: :cry: :cry: :cry:

ik heb het volgende, als ik soms op men mac werk (pb) dan kan het soms zijn dat ik heel soms eens piep hoor, maar voor 1 second, maar dit stoort mij niet! het is wel soms raar en ik weet dat het niet door men boxen komt, want ik hoor het niet op men boxen als deze zijn aangesloten

grtz