powerbook krijgt geen verbinding met internet

sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn internetverbinding (Chello) via een modem aangesloten op een airport express en een Powerbook als computer.

alles heeft als een trein gewerkt, tot enkele dagen geleden. Alles geprobeerd; modem herstart, airport van stroom gehaald, herstart, computer herstart. Ook heb ik vanacht alles een keer ervanaf gehaald omdat ik ooit eens had gehoord dat dat ook hielp.

mijn computer krijgt overigens volle ontvangst van mijn airport express

Drie keer naar Chello gebeld en die kunnen met zekerheid zeggen dat alles goed zou moeten werken. Ook zeggen ze dat het resetten aan hun kant en opnieuw aanmelden via die provision pagina absoluut geen zin heeft, alles zou naar behoren moeten werken, maar niet dus…

Volgens chello ligt het aan een instelling van mijn airport, maar ik durf er niet al teveel aan te sleutelen omdat ik dan misschien straks nog verder van huis ben.

zou iemand me kunnen helpen? ik heb al veel topics doorgelezen hier, maar ik ben daardoor niet verder gekomen.

net weer chello aan de lijn gehad en die zeggen dat het probleem bij mij ligt....

ik denk dat ik maar eens ga switchen van provider.

Eens kijken of je een geldig Ip krijgt van de airport

programma’s -> hulpprogramma’s -> netwerkhulpprogramma

info en kijk daar eens wat je ziet qua verbinding ip verbindingssnelheid & verbindingsstatus

controleer of je een wep encryptie hebt op je router
controleer ook of je router een ip adres krijgt van chello

ik kan wel pingen dus het lijkt me een DNS probleem. als ik een IP adres intik dan komt ie er wel, maar URL's niet. apple ook al gebeld en die hebben me uitgelegd hoe ik de airport moet resetten etc. Apple zegt dat het aan de verbinding ligt en chello zegt dat het aan de airport instellingen ligt. beetje kastje naar de muur verhaal.

vanavond ga ik het nog een keer proberen en als het dan niet lukt dan zeg ik mijn abonnement op en ga ik naar xs4all adsl :smiley:

Misschien aanvulling hierop. Ben enkele weken geleden geswitched: PB 12 / 1,5 / tiger en express basestation met essent breedband/groningen. Liep als een trein. Enkele dagen geleden basestation offline. Ik kon wel configureren, airtunes was wel functioneel, maar kon niet het internet op; oranje lampje knipperde.

Essent gebeld, alles gechecked: niet online middels base station maar wel middels ingebouwde ethernet card: aan essent lag het dus niet.

Apple gebeld, ook alles gechecked: zou defecte ethernetaansluiting moeten zijn van de basestation

Op naar het lokale Apple Centre: hier werkte de base station naar behoren (echter wel als “netwerkbrug”, niet direct aan het modem dus)
Advies was het volgende: modem 4 uur uitzetten, base station configureren en in het tabblad netwerk de ipverdeling uit. Dit begreep ik niet: verandering in je lokale netwerk zou dus een oplossing geven voor een probleem van je externe netwerk (provider naar thuis).

Echter: het werkt wel: ik ben weer online. Maar er zijn twee dingen die overblijven: airport hulpprogramma herkend base station niet (na harde reset weer wel, na opnieuw dezelfde instellingen weer niet) en knipperend oranje lampje blijft zo, wordt niet groen (terwijl ik toch internet op kan)

Kan iemand dit voor mij interpreteren, want ik snap hier de… niets van

Bedankt

Edit: apart onderwerp van gemaakt, komt hier (blijkbaar) niet tot zijn recht